عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- شرکت توزیع برق دزفول اعلام کرد: ۵۲ دستگاه ماینر با همکاری حراست توزیع برق و نیروی انتظامی دزفول کشف و ضبط شد. به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق دزفول، این ماینرهای ۲۰۸ آمپری که مصرف انرژی آنها بیش از ۴۳ کیلوولت بود، در ادامه بازرسی مناطق مشکوک به […]

عصر خوزستان:

 ۵۲ دستگاه ماینر در دزفول کشف شد

دزفول- ایرنا- شرکت توزیع برق دزفول اعلام کرد: ۵۲ دستگاه ماینر با همکاری حراست توزیع برق و نیروی انتظامی دزفول کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق دزفول، این ماینرهای ۲۰۸ آمپری که مصرف انرژی آنها بیش از ۴۳ کیلوولت بود، در ادامه بازرسی مناطق مشکوک به استفاده از ماینر و استخراج رمز ارز کشف و ضبط شدند.

این میزان مصرف غیرمجاز بنا به اعلام این روابط عمومی، معادل روشن بودن همزمان ۲۷ دستگاه کولر ۳۰ هزار است که رقم مصرفی زیادی به شمار می‌رود؛ این میزان مصرف برق غیرمجاز و تعریف نشده باعث ایجاد نوسان و افت ولتاژ و به تبع آن باعث ایجاد نارضایتی مشترکان مجاز به ویژه در مناطق مسکونی می‌شود.
بازرسی مناطق مشکوک به استفاده از ماینر به صورت هفتگی توسط کارگروه جمع آوری ماینرهای غیرمجاز شامل عوامل حراستی، دفترحقوقی و واحد پلیس برق مدیریت توزیع برق دزفول با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان انجام می‌شود.

روابط عمومی شرکت توزیع برق دزفول از مشترکان برق خواست درصورت آگاهی از وجود ماینرهای غیرمجاز، موضوع را از طریق شماره‌های ۱۲۱ و ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

منبع: ایرنا