عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار دشت آزادگان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کمک خیران سلامت در این شهرستان گفت: کمک‌های خیران در این شهرستان در این شرایط سخت و همه گیر کرونا در تامین تجهیزات پزشکی بسیار کم بوده است. به گزارش ایرنا حمید سیلاوی روز یکشنبه در نشست شهرستانی ستاد مدیریت […]

عصر خوزستان:

فرماندار دشت‌آزادگان خواستار کمک بیشتر خیران در امر کرونا شد

اهواز – ایرنا – فرماندار دشت آزادگان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کمک خیران سلامت در این شهرستان گفت: کمک‌های خیران در این شهرستان در این شرایط سخت و همه گیر کرونا در تامین تجهیزات پزشکی بسیار کم بوده است.

به گزارش ایرنا حمید سیلاوی روز یکشنبه در نشست شهرستانی ستاد مدیریت کرونا در محل فرمانداری دشت‌آزادگان بیان کرد:در حال رایزنی هستیم تا کمک بیشتری را از خیران برای تامین تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز در شهرستان جذب کنیم و از خیران تقاضا داریم در این شرایط سخت به کادر درمان کمک کنند.

وی گفت: متاسفانه انتشار کرونا دلتا از نظر شدت و سرعت سرایت، بسیار زیاد است و افزایش آمار ابتلا و شیوع کرونا در این شهرستان، به دلیل عادی انگاری ادارات و مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده است.

وی با بیان اینکه پیگیر تسریع در روند واکسیناسیون گروه‌های هدف و غربالگری مردم در این شهرستان هستیم افزود: باید مردم را به انجام واکسیناسیون دعوت کنیم چرا که با پوشش حداکثری واکسیناسیون و غربالگری آحاد جامعه، از انتشار ویروس جلوگیری خواهد شد.

سیلاوی افزود: روند واکسیناسیون جامعه هدف در دشت‌آزادگان با همکاری نیروهای بسیج و دیگر ادارات این شهرستان تا کنون خوب بوده اما نیاز است که سرعت آن افزایش یابد که با پیگیری مستمر، به دنبال محقق شدن این امر هستیم.
فرماندار دشت آزادگان با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم ادامه داد: باید از ظرفیت علما و روحانیان، فعالان فضای مجازی و دستگاه‌های مختلف در این شهرستان استفاده و به صورت محله‌ای کار فرهنگ سازی رعایت این شیوه‌ها را از سوی مردم ترویج داد.

وی، با بیان اینکه دشت‌آزادگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد افزود: اجرای محدودیت کنترلی بیشتر در شهرستان و لغو تمامی مجوزهای تردد به دیگر شهرستان‌ها، تقویت بیش از پیش ۲ کمیته اجرایی اطلاع رسانی و پیشگیری، و لایروبی و آهک پاشی جوی‌های روباز در روستاها با هماهنگی بخشداران از جمله اقداماتی است که در این شرایط با شدت بیشتر انجام خواهد گرفت.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان قرار دارد و هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی است.

منبع: ایرنا