عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس کانون کارآفرینان خوزستان گفت: ۵۰۰ خانوار شادگانی براساس برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی انجام شده تا پایان امسال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می‌کنند. به گزارش ایرنا احمد هرمزی روز یکشنبه در نشست سرمایه‌گذاری و کارآفرینی که در فرمانداری شادگان برگزار شد افزود: از بنیاد برکت و بنیاد علوی درخواست شده […]

عصر خوزستان:

۵۰۰ خانوار شادگانی تسهیلات بانکی خانگی دریافت می‌کنند

آبادان – ایرنا – رییس کانون کارآفرینان خوزستان گفت: ۵۰۰ خانوار شادگانی براساس برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی انجام شده تا پایان امسال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا احمد هرمزی روز یکشنبه در نشست سرمایه‌گذاری و کارآفرینی که در فرمانداری شادگان برگزار شد افزود: از بنیاد برکت و بنیاد علوی درخواست شده شرایط پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به مشاغل خانگی در شادگان را فراهم کنند.

وی افرود: برای پرداخت این تسهیلات در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دستی و کشاورزی محدودیتی وجود ندارد.

رییس کانون کارآفرینی استان خورستان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در شادگان نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است، گفت: در زمینه ارتقای شاخص‌های توسعه، دستگاه‌های اجرایی خوزستان به گونه‌ای عمل کنند که شهرستان شادگان به میانگین استانی برسد و بسترهای رونق سرمایه‌گذاری‌ اشتغال‌زا در شادگان ایجاد شود.

هرمزی بیان کرد: میزان وام مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی پیش از این ٢۰۰ میلیون ریال بود که اکنون تا سقف ۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای شادگان مصوب شده که پیش‌بینی می‌شود و قرار است این رقم تا ۲۰۰ میلیارد افزایش یابد.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این نشست گفت: مسوولان باید با تسهیل قوانین و رفع موانع تولید بستر توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی را در شهرستان شادگان هموار کنند.

امید صبری‌پور با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران برای رونق اقتصادی، افزود: همه مسوولان و دست‌اندرکاران موظف به حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان هستند.

وی با اشاره به اینکه اولویت نخست فرمانداری شهرستان شادگان اشتغال و کارآفرینی و رفع معضل بیکاری است، ادامه داد: تجمیع سرمایه‌های خرد در قالب بنگاه‌های اقتصادی و در مسیر اشتغال و رونق اقتصادی موجب سرعت بخشی در رفع این معضل می شود.

سرپرست فرمانداری شادگان بیان کرد: اشتغال زیربنای توسعه و مبنای تامین معیشت است با توجه به نرخ بالای بیکاری در شهرستان شادگان، کارآفرینی از اقدامات ارزشمند و نیاز جامعه امروزی است.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، گفت: باید بستر فعالیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فراهم شود.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز قرار دارد.

منبع: ایرنا