عصر خوزستان: اهواز- ایرنا – رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت: برپایی مراسم اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه به تصمیم ستاد ملی کرونا و ستاد مرکزی اربعین بستگی دارد. حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه ، افزود:تاکنون در این خصوص تصمیم نهایی گرفته نشده ولی با […]

عصر خوزستان:

برپایی مراسم اربعین در خوزستان به تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد

اهواز- ایرنا – رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت: برپایی مراسم اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه به تصمیم ستاد ملی کرونا و ستاد مرکزی اربعین بستگی دارد.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه ، افزود:تاکنون در این خصوص تصمیم نهایی گرفته نشده ولی با این حال ، موکب‌های اربعین آمادگی لازم برای میزبانی از زائران اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه را دارند.
وی با بیان اینکه نشست‌های هماهنگی با موکب‌ها ، دوره‌های آموزشی و امور پشتیبانی موکب‌های اربعین خوزستان انجام شده و سطح آمادگی برای میزبانی از زائران افزایش یافته است افزود:تابع تصمیم‌ ستاد ملی کرونا و ستاد مرکزی اربعین برای برگزاری مراسم اربعین در۲ مرز بین‌المللی شلمچه و چذابه هستیم.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه با اشاره به مخاطرات ناشی از ویروس کرونا و ضرورت حفظ جان و سلامتی زائران اربعین حسینی گفت: پارسال به دلیل خطرات ناشی از کرونا ، عزیمت زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه  وحضور در کنگره اربعین در کربلا با تصمیم مسوولان جمهوری اسلامی ایران و عراق انجام نشد.
موسوی در ادامه افزود: ۵۴ نفر از مدیران موکب‌های اربعین به تازگی برای سرکشی از اموال و تجهیزات موکب‌ها به عراق سفر کردند تا ارزیابی خود را برای برگزاری احتمالی مراسم اربعین انجام دهند.
وی اظهار داشت:مدیران موکب‌های اربعین درمرزهای چذابه و شلمچه آمادگی بالایی برای برگزاری مراسم اربعین و پذیرایی از زائران دارند ولی با این حال باید همه جوانب درنظر گرفته شود که مهمترین آن حفظ سلامت و جان زائران است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از همه دوستداران و ارادتمندان به راه و رسم حضرت سید الشهدا(ع) خواست در روزهای آینده با هیچ انگیزه‌ای به سمت مرزهای چذابه و شلمچه حرکت نکنند.
طبق روال اربعین سال های گذشته ، حرکت تدریجی زائران حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه از اول صفر شروع و در روزهای آخر منتهی به روز اربعین به اوج خود می رسید.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ اول ماه صفر و پنجم مهرماه روز اربعین حسینی است.
حدود یک هزارو ۵۰۰موکب اربعین حسینی در استان خوزستان فعال هستند که تعداد زیادی از آنان برای پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه مستقر می شوند.
اربعین سال ۱۳۹۸ حدود یک میلیون زائر امام حسین(ع) از مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه برای شرکت در کنگره جهانی اربعین راهی کربلای معلا شدند.

منبع: ایرنا