عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با اکثریت آرا ،رضا امینی را به عنوان شهردار کلانشهر اهواز انتخاب کردند. به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با بررسی سوابق کاری ۴۰ گزینه برای تصدی شهردار اهواز در نهایت سه نفر را واجد شرایط تصدی این پست برگزیدند که از میان آنها […]

عصر خوزستان:

رضا امینی به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد

اهواز – ایرنا – اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با اکثریت آرا ،رضا امینی را به عنوان شهردار کلانشهر اهواز انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با بررسی سوابق کاری ۴۰ گزینه برای تصدی شهردار اهواز در نهایت سه نفر را واجد شرایط تصدی این پست برگزیدند که از میان آنها رضا امینی اکثریت آرا را کسب کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز دوشنبه در ششمین نشست شورای شهر اهواز با دستور کار انتخاب شهردار با بیان اینکه با استناد به ماده ۸۰ آیین نامه تشکیلات، شرایط و وظایف شوراهای اسلامی شهر ، قانون شرایط خاصی را برای انتخاب شهردار در نظر گرفته که در دوره های قبل وجود نداشت گفت: در این آیین نامه داشتن مدارک و رشته تحصیلی مرتبط و سوابق اجرایی در انتخاب شهردار مورد تاکید قرار گرفته ضمن اینکه برای شهرهای بالای یک میلیون نفر به داشتن ۹ سال سابقه کاری مرتبط از سوی شهردار منتخب تاکید شده است.

سیاوش محمودی به روند انتخاب شهردار اهواز از سوی شورای ششم اشاره کرد و گفت: ۳۰ شاخص مهم متناسب با نیازهای امروز شهر اهواز برای انتخاب شهردار از سوی این شورا در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی و انقلابی نیز در انتخاب شهردار اهواز مد نظر بوده اظهار داشت:داشتن رویکرد اقتصادی از دیگر مواردی است که در انتخاب شهردار اهواز مورد توجه قرار گرفت چرا که حدود ۸۰ درصد درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود لذا شهردار برای درآمد زایی و جذب سرمایه باید برنامه های ویژه ای داشته باشد.

شهردار اهواز: وضعیت کنونی اهواز زیبنده و قابل پذیرش نیست

رضا امینی نیز پس از انتخاب به عنوان شهردار اهواز در سخنانی گفت:وجود مردم خون گرم درکنار سابقه ارزشمند تاریخی و جاذبه های زیست محیطی و گردشگری خوزستان موجب شده نگاه ها به سمت این استان و مرکز آن یعنی اهواز خاص باشد.

وی با بیان اینکه رسالت اینجانب با اعتماد و رای کامل شورای شهر اهواز بیشتر و سنگین تر شده است اظهار داشت: امیدوارم در مدتی که در خدمت مردم اهواز هستم، پاسخ خوبی به این اعتماد بدهم، این شهر چالش های زیادی دارد و برای رفع آنها باید بسیار تلاش کرد.

امینی ادامه داد: ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در اهواز وجود دارد که با همدلی اعضای شورای شهر و حمایت اقشار مختلف مردم به ویژه فعالان حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می توان از این ظرفیت ها برای توسعه و عمران شهری استفاده کرد. 

وی با تاکید برا افزایش اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در راس سیاست های مدیریت شهری گفت: در راستای توازن و تعادل شهری، عدالت محوری، ارج نهادن به مقام شامخ علما در همه حوزه ها تلاش خواهم کرد تا رضایت مردم اهواز را به دست بیاورم اما قطعا مهم ترین لازمه این تلاش، انسجام و وحدت مسئولان و مردم است.

 رضا امینی که دارای مدرک دکترای جامعه شناسی فرهنگی است ، مسئولیت شهرداری منطقه هشت اصفهان و مدیریت روابط عمومی این شهرداری را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایرنا