عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – آیین بهره‌برداری از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهیدعلی هاشمی اهواز همچنین ارسال یک صد تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان،فرمانده سپاه ولیعصر(عج) و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد. به گزارش ایرنا ، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عصر یکشنبه در آیین بهره […]

عصر خوزستان:

مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهیدهاشمی اهواز به بهره‌برداری رسید

اهواز – ایرنا – آیین بهره‌برداری از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهیدعلی هاشمی اهواز همچنین ارسال یک صد تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان،فرمانده سپاه ولیعصر(عج) و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از این مرکز اظهار داشت: بهره‌برداری از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید هاشمی و همچنین اهدای کمک‌های مومنانه تجهیزات پزشکی از سوی ناحیه مقاومت امام علی (ع) در شرق اهواز با حمایت شرکت فولاد خوزستان در منطقه ۴۰۰ دستگاه شهرستان اهواز در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شد.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: امید است با تجهیز بیمارستان ها و همچنین مشارکت مردم در بحث پیشگیری تلاش مضاعفی صورت گیرد تا هرچه سریعتر زنجیره این ویروس قطع شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود، مردم به مرکز شهید هاشمی که روزانه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ فعالیت می کند ، مراجعه کنند تا از ازدحام در سایر مراکز جلوگیری شود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بسیجیان در مجموعه سپاه ناحیه امام علی (ع) با کمک مجموعه کادر بهداشت و درمان و شرکت فولاد خوزستان فعالیت های قابل توجهی داشتند و اکنون بیشتر سالن های ورزشی به مراکز واکسیناسیون تبدیل شده است.

وی بیان کرد: مردم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نقش مهمی دارند و انتظار می رود از تجمع و دورهمی خودداری کنند تا مجموعه کادر درمان بتوانند به بیماران با مدیریت بهتری رسیدگی کنند. 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید دارند و در چنین شرایط سختی باید با این اقدام به کادر درمان کمک کنیم.

وی افزود: بسیاری از بیماران شرایط وخیمی دارند، کادر درمان خسته شده و خیلی از خانواده ها نیز داغدار هستند؛ باید باوجود این شرایط با رعایت پروتکل های بهداشتی باری از دوش کادر درمان برداشت.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان اظهار داشت: کمک های مومنانه و راه‌اندازی مراکز درمانی و واکسیناسیون همچنان توسط گروه های بسیجی ادامه دارد.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این آیین در سخنانی گفت: هفت درصد تلفاتی انسانی کرونا متعلق به خوزستان است و همین امر بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم

می افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد اظهار داشت: تاکنون برنامه های متعددی برای کنترل این بیماری در سطح کشور و به خصوص خوزستان اجرا شده است .اکنون نیز با خرد جمعی و به همت ناحیه مقاومت امام علی(ع) اهواز شاهد تلاش مضاعفی برای جلوگیری از شیوع این ویروس هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه این خدمات در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موثر می باشند گفت: هر زمانی که مردم پای کار بودند، مشکلات به حداقل رسیده است ؛ مردم اگر فاصله گذاری اجتماعی ، ماسک ، ضدعفونی دست و پرهیز از دورهمی را رعایت کنند بی شک می توانیم آمار مبتلایان و تلفات انسانی ناشی از کرونا را کاهش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: شیوع و خطر جانی ناشی از این بیماری بسیار جدی است و  امروز ۶۱ نفر از هموطنان ما در استان خوزستان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که آمار نگران کننده ای است.

وی یادآور شد : سپاه ولیعصر (عج) با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه کرده است که قابل تقدیر است.

پیش از این نیز مرکز تست‌گیری شهید فرجوانی به همت گروه های جهادی و بسیج جوادالائمه در منطقه فاز یک پادادشهر اهواز به بهره برداری رسید و به صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمت رسانی می‌کند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا