عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به فرمایشات رهبری در خصوص احیا شدن اعتماد و امید مردم به دولت گفت: مسئولان باید در قبال تحقق نیافتن وعده ها و یا حرکت نکردن در مسیر اجرایی شدن آنها پاسخگو باشند. حجت […]

عصر خوزستان:

مسئولان در قبال وعده‌های تحقق نیافته پاسخگو باشند

اهواز – ایرنا – مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به فرمایشات رهبری در خصوص احیا شدن اعتماد و امید مردم به دولت گفت: مسئولان باید در قبال تحقق نیافتن وعده ها و یا حرکت نکردن در مسیر اجرایی شدن آنها پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اعتماد عمومی را شرط کارآمدی، توانمندی و نشاط نظام اسلامی به همراه مولفه هایی عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله مولفه ها این است که مسولان باید با شفافیت با مردم صحبت کنند و بین گفتار و رفتار مسئولان همراهی و همسانی ببینند.

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: مسئولان به شدت از وعده‎های دست نیافتنی و صحبت کردن زیاد خودداری کنند چون مردم باید تحقق وعده های مسئولان را لمس کنند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه ساختار نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی است ادامه داد: مردم سالاری دینی یک ساختار و نظام دینی متکی بر رای و مشارکت مردم است  ولازمه همراهی مردم بر پایه اعتماد قرار دارد.

اعتماد کلید واژه همراهی مردم در جمهوری اسلامی است

وی اضافه کرد: اعتماد کلید واژه همراهی و نقش آفرینی مردم در جمهوری اسلامی است و  به هیچ وجه نباید از این مساله کوتاه آمد.هیچ کس اجازه ندارد به اعتماد عمومی مردم و حاکمیت و نظام اسلامی لطمه وارد کند.

مسئول دفاترنهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان توضیح داد: تخلف یک مسئول، تخلف یک شخص و مساله عادی نیست چون این فرد به اعتماد عمومی خدشه وارد می کند و هزینه اجتماعی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی از اعتماد عمومی باید به منزله ناموس نظام اسلامی دفاع کنیم، اعتماد عمومی و شفافیت از نوامیس نظام اسلامی است.

حجت الاسلام شفیعی به رعایت عدالت در تمامی دستورالعمل ها به عنوان یکی از دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با یک نگاه ارزشی و آرمانی پیش رفته است و عدالت اجتماعی کلید واژه قیام حضرت حجت (عج) است.

عدالت اجتماعی باید از مسئولان نظام آغاز شود

مسئول دفاترنهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه افراد و جریان هایی که با عدالت فاصله و زاویه دارند حرف‌های خود را در قالب های ظاهر فریب و مدونی مطرح می کنند افزود: عدالت، به ویژه عدالت اجتماعی باید از مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی آغاز شود

یعنی هر مجموعه باید احساس کند که اولین شخص حامی و آمر به عدالت، مدیر دستگاه مربوطه است.

وی ادامه داد: برنامه ها نیز باید عدالت خیز و عدالت پرور باشند یعنی به شکلی طراحی شود که راه زیاده خواهی و زیاده خواری را ببندد.

حجت الاسلام شفیعی گفت: تاکید رهبرمعظم انقلاب این است که برنامه‌های مستند عدالت طراحی شود و این برنامه درتداوم راه، مسیر و رخنه جریان‌های ضد عدالت را ببندد و نفوذ ناعادلانه در آن نباشد.

در مسیر عدالت راه طولانی در پیش داریم

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: عدالت، دغدغه همیشگی رهبر معظم انقلاب است و ما همچنان دراین مساله راه طولانی در پیش داریم اما رکن اصلی حاکمیت عدالت، عدالت اجتماعی است و باید در حکومت اسلامی، عدالت به عنوان اصل در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: مخالفت و گریز از عدالت باید به عنوان ضد ارزش شناخته شده و جامعه باید این احساس را از حاکمیت داشته باشد که دولت و مسئولان نسبت به عدالت پایبندی نشان می‌دهند.

منبع: ایرنا