عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان در راستای اجرایی شدن مسوولیت‌های اجتماعی به ویژه در زمینه سلامت پیشگاه بوده است. به گزارش ایرنا حسین گروسی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی، ساختمان قدیم خود را برای بستری بیماران کرونایی در اختیار […]

عصر خوزستان:

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:این سازمان درحوزه سلامت پیشگام بوده است

آبادان – ایرنا – سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان در راستای اجرایی شدن مسوولیت‌های اجتماعی به ویژه در زمینه سلامت پیشگاه بوده است.

به گزارش ایرنا حسین گروسی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی، ساختمان قدیم خود را برای بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشگی آبادان قرار می دهد.
وی ضمن آرزوی کاهشی شدن روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در منطقه و رخت بربستن این بیماری منحوس از کشور، اظهارداشت: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود تاکنون مبلغی حدود یکهزار میلیارد ریال برای کمک به تجهیز و راه اندازی بخش های درمانی و بیمارستانی در منطقه تخصیص داده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه هیچ سازمانی در این خصوص تا این حد پیشرو نبوده است، گفت: در راستای جذب سرمایه گذار و گردشگر به دنبال این بوده‌ایم که این سازمان تبدیل به قطب و مرجع سلامت برای جنوب عراق با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس شود.

وی افزود: امروز شاهدیم که این ترددها به دلیل شیوع کرونا کمتر و کسب و کارها تعطیل شده است پس هرچقدر بتوانیم در مبحث سلامت هزینه کنیم، افزایش درآمدها و رونق کسب و کار را  نیز خواهیم داشت.

گروسی گفت: ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند که بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای منطقه ارزش دارد، برای بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار داده شده است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که اروند را به عنوان شهر سلامت پایلوتی برای جذب کسانی که به دنبال توریسم درمانی هستند تبدیل کنیم به همین دلیل سوم خرداد ماه سال جاری هنگام وزیر بهداشت و درمان در منطقه پیشنهاد دادیم حداقل هر نوبت ۲۰۰ هزار دز واکسن برای ایمن سازی مردم وارد منطقه کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: اگر تمام مردم منطقه واکسینه شوند می توان اروند را به عنوان شهر سلامت معرفی کرده و انواع واکسن‌های داخلی و خارجی را وارد کنیم تا از اقصی نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه بتوانند برای دریافت واکسن به منطقه آزاد اروند سفر کنند.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند اگر چه وظیفه تجاری و اقتصادی دارد اما در راستای مسئولیت های اجتماعی همیشه پیشگام بوده و امیدوارم همه سازمان ها و مجموعه ها در این خصوص به وظایف خود عمل کنند تا همه با هم بتوانیم در مسیر حل بحران ایجاد شده، گام برداشته شود.

منبع: ایرنا