عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: شهرداری دزفول باید عملکرد خود را به صورت مستمر به مردم و شورا گزارش دهد تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند. به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور عصر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول در سالن جلسات شورا افزود: حسن خلق و […]

عصر خوزستان:

رییس شورای شهر دزفول: شفافیت در عملکرد شهرداری ضروری است

دزفول- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: شهرداری دزفول باید عملکرد خود را به صورت مستمر به مردم و شورا گزارش دهد تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور عصر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول در سالن جلسات شورا افزود: حسن خلق و سلوک مردم باید سرلوحه شهرداری دزفول باشد تا مردم هنگام رجوع به این نهاد و قرارگرفتن در مقابل پرسنل آن آرامش داشته باشند. 
وی برخورد با هر نوع تخلف در شهرداری را اولویت بعدی شهردار دزفول دانست و گفت: برای پیشگیری از تخلف باید با هرگونه رانت، سوء استفاده و کار غیرقانونی برخورد شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: اقدامات شهرداری باید به صورت مستمر در شورا، حسینه‌ها و مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی گزارش داده شوند تا مردم و شورا در جریان اقدامات شهرداری قرار گیرند.
وی ارتباط سالم و مستمر با اصحاب رسانه را از دیگر اولویت‌های شهرداری دزفول عنوان کرد و افزود: شهردار باید پاسخگوی سوالات و نقد خبرنگاران باشد.
پرآور با بیان اینکه مشکلات و گره‌های کور شهری مانند پروژه قائم، طاووس، پارکینگ دروازه و ساختمان پزشکان نیز باید با اقدام هوشمندانه شهرداری حل شوند، گفت: شورای شهر آماده مساعدت برای حل مشکلات است تا سرمایه گذاران برای ورود به طرح‌های جدید تشویق شوند.
وی از شهردار دزفول خواست به دنبال درآمد پایدار باشد تا هم هزینه‌های جاری و هم هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی را داشته باشد زیرا شهرداری  دزفول یکی از شهرداری‌های بدهکار کشور است.
سیدمحمدحسن عیسی زاده شهردار دزفول نیز گفت: مسایل اقتصادی و اجتماعی دامن گیر شهرهای مختلف و دزفول شده است؛ اگر تخطی و قصوری صورت گیرد به طور قطع اصلاح خواهد شد.
وی بر ضرورت تهیه گزارش وضع موجود با قید فوریت تاکید کرد و افزود: باید اطلاعات دقیق و قابل اعتماد برای تدوین برنامه‌ها تهیه شوند.
عیسی‌زاده با بیان اینکه برای تدوین برنامه ها از خردجمعی و نخبگانی استفاده خواهد شد، گفت: برنامه ریزی ها طبق ضوابط قانونی انجام خواهد شد لذا در قدم اول باید نیروی انسانی موردنظر مشخص شوند.
وی با تاکید بر لزوم خودداری از اقدامات شتاب زده، هیجانی، غیرکارشناسی و عوام فریبانه در شهرداری افزود: نحوه کار انقلابی، جهادی، فکورانه و اندیشه ورزانه خواهد بود.
شهردار دزفول گفت: علاوه بر وظایف جاری و قانونی شهرداری، مسائل اقتصادی در اولویت شهرداری خواهند بود زیرا بودجه ابزار کار شهرداری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اولویت دوم شهرداری را فرهنگ، رسانه و علم دانست و افزود: یکی از اهداف و وظایف قانونی شهرداری  ارتباط با مردم است، باید اعتماد و امید مردم احیا شود. 

منبع: ایرنا