عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: امسال کمک ۶۸میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه‌ها و بقاع متبرکه برای حمایت از خانوارهای کم بضاعت و آسیب دیده از کرونا هدف‌گذاری شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام روز یکشنبه در چهاردهمین همایش سراسری مساوات و همدلی که به صورت […]

عصر خوزستان:

هدف‌گذاری اوقاف خوزستان برای کمک ۶۸میلیارد ریالی به خانوارهای کم‌بضاعت

اهواز – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: امسال کمک ۶۸میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه‌ها و بقاع متبرکه برای حمایت از خانوارهای کم بضاعت و آسیب دیده از کرونا هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام روز یکشنبه در چهاردهمین همایش سراسری مساوات و همدلی که به صورت مجازی در حرم مطهرعلی ابن مهزیار اهواز(ع) برگزار شد افزود:از ابتدای امسال تاکنون درمجموع ۳۵میلیارد ریال از این اعتبار هدفمند در قالب کمک‌های معیشتی، پرداخت هزینه تحصیلی دانش آموزان بی سرپرست، تعمیر و ساخت منزل برای محرومان هزینه شده و تا پایان امسال طبق برنامه همه اعتبار هدف گذاری شده و هدفمند براساس نیات واقفان به جامعه هدف هزینه خواهد شد.
حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز گفت:همه موقوفه‌های خوزستان مردمی است و همه درآمد آنان در مسیر تحقق نیت امینانه واقفان و کمک به مردم و خانواده‌ها و افراد بی بضاعت صورت می‌گیرد و تخطی و انحراف از آن جایز نیست.  

تامین ۲ هزار بسته تحصیلی برای دانش آموزان بی بضاعت
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: برنامه تامین و توزیع ۲ هزار بسته تحصیلی برای دانش آموز بی‌بضاعت و یتیم خوزستان در آستانه سال تحصیلی جدید در قالب طرح “مهرتحصیلی” عملیاتی می‌شود.
وی گفت: تامین و توزیع بسته‌های تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت و یتیم که همه ساله در آستانه شروع سال تحصیلی انجام می‌شود از محل درآمد موقوفه‌ها و منطبق با نیات واقفان صورت می‌گیرد.

کمک درمانی به ۲ هزار بیمار نیازمند در خوزستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از برنامه کمک به تامین هزینه‌های درمانی ۲ هزار بیماربی بضاعت (خاص ، سرطانی) در امسال در خوزستان خبرداد.
حجت‌الاسلام خاکباز افزود: این کمک‌های حمایتی و مساعدت‌ها به بیماران بر اساس نیات واقفان انجام می‌شود.

آمادگی برای میزبانی از زایران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه
وی گفت:برای میزبانی از زایران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه و ۱۷ موکب اربعین در سطح خوزستان که توسط این اداره کل مدیریت می‌شود آماده هستیم.
وی افزود: در صورت موافقت با برگزاری راهپیمایی اربعین‌، این آمادگی وجود دارد ساعت پذیرایی و میزبانی از زایران اربعین حسینی در مرز شلمچه و چذابه شروع شود.
راهپیمایی اربعین پارسال به دلیل مخاطرات ناشی از کرونا برگزار نشد ولی امسال احتمال دارد درصورت موافقت دولت عراق و ستاد ملی کرونا، به صورت محدود زایران بتوانند برای شرکت در کنگره اربعین راهی نجف اشرف و کربلای معلا شوند.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران پنجم مهر روز اربعین حسینی است.

منبع: ایرنا