عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول روز دوشنبه با حضور در دفتر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی و پیگیری مسوولان برای تبدیل وضعیت خود شدند. به گزارش ایرنا این آموزش دهندگان که تعداد آنها حدود ۳۰ نفر بود با حضور در دفتر نماینده دزفول […]

عصر خوزستان:

آموزش‌دهندگان سوادآموزی دزفول خواستار تبدیل وضعیت

دزفول – ایرنا – جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول روز دوشنبه با حضور در دفتر نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی و پیگیری مسوولان برای تبدیل وضعیت خود شدند.

به گزارش ایرنا این آموزش دهندگان که تعداد آنها حدود ۳۰ نفر بود با حضور در دفتر نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود نیروی آموزش و پرورش این شهرستان خواستار پیگیری نماینده برای تبدیل وضعیت و جذب خود شدند.

یکی از این افراد با بیان اینکه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با سابقه تدریس قبل از سال ۱۳۹۲، جذب شده‌اند، گفت: طبق اعلام آموزش و پروررش، دیگر آموزش دهندگان که بعد از این تاریخ در نهضت مشغول فعالیت شده‌اند، جذب نخواهند شد.

نوژان پیروزی افزود: طبق اعلام آموزش و پرورش، شهرستان دزفول حدود ۸۰۰ معلم نیاز دارد ولی تعداد نهضتی‌های بعد از سال ۱۳۹۲ حدود ۱۰۰ نفر است که می‌توان با جذب این افراد بخشی از کمبودها را جبران کرد.

وی ادامه داد: ما با مدارک دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری، جوانی خود را برای آموزش بازماندگان تحصیل گذاشتیم ولی هیچ کس قدردان زحمات ما نیست و فکری برای تبدیل وضعیت ما نمی‌کند.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی بیان کرد: آموزش و پرورش در ۲ نوبت از برخی معلمان بازنشسته استفاده می‌کند ولی حاضر به جذب ما که دوره‌های لازم را هم سپری کرده‌ایم، نیست.

وی با اشاره به شیوع کرونا اظهارداشت: قرار بود کل نیروهای نهضت سوادآموزی امروز در دفتر نماینده حاضر شوند ولی به دلیل شرایط کرونایی ما به نمایندگی از آنها حاضر شده‌ایم و امیدواریم مشکل ما پیگیری شود.

پیروزی افزود: دستمزد ما درصورت قبولی سوادآموز در امتحان داده می‌شود ولی اغلب هنگام برگزاری امتحان، سوادآموزان در جلسه امتحان شرکت نمی‌کنند و زحمات ما بدون دستمزد می‌ماند.

وی ادامه داد: مشکل ما فقط از طریق مجلس برطرف می‌شود لذا انتظار داریم نماینده دزفول همراه با سایر نمایندگان اقدامات لازم را برای تصویب قانون و یا الحاقیه برای جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی انجام دهند.

این آموزش دهنده نهضت سوادآموزی خواستار پرهیز از بکارگیری معلمان بازنشسته شد و گفت: مسوولان بالادستی باید کمبود نیرو را در دزفول احساس کنند ولی متاسفانه نیروهای بازنشسته در ۲ نوبت به کار گرفته شده‌اند. 

وی هدیه ۲۰ هزار تومانی روز معلم به نهضتی‌ها را تحقیر این قشر دانست و افزود: ما بازماندگان از تحصیل آموزش و پرورش را آموزش می‌دهیم و انتظار داریم این نهاد برای ما ارزش قائل شود تا افراد بعدی برای کار کردن انگیزه داشته باشند.

 پیروزی اظهارداشت: هشت سال است در نهضت تدریس و اغلب تجهیزات آموزش را خودمان تامین می‌کنیم و آموزش و پرورش در این زمینه با ما همکاری نمی‌کند.

یکی دیگر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول نیز گفت: اکنون از معلمان خواسته شده ۲ نوبت تدریس کنند که معلوم نیست بعد از کرونا چگونه این معلمان می‌توانند در ۲ روستای متفاوت تدریس کنند.

لیدا صابری افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون به صورت مستمر به آموزش بازماندگان تحصیل در کلاس‌های اول تا ششم ابتدایی پرداخته‌ایم و اکنون خواستار جذب در آموزش و پرورش هستیم.

وی حداقل خواسته آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول را دیدار با نماینده این شهرستان در مجلس دانست و ادامه داد: برای تبدیل وضعیت از طریق وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان پیگیری کرده‌ایم ولی می‌گویند تا طرحی در مجلس تصویب نشود اقدامی صورت نمی‌گیرد.

مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش دزفول نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کل نیروهای نهضتی قبل از سال ۱۳۹۲ حتی افرادی که یک شاگرد داشتند، براساس بخشنامه جذب شدند ولی در حال حاضر هیچ بخشنامه‌ای برای جذب نیروهای نهضتی وجود ندارد.

علیرضا چناری با بیان اینکه جذب نیروهای نهضتی شهرستان دزفول موضوعی کشوری است و به مصوبه مجلس و ردیف استخدامی نیاز دارد، افزود: آموزش و پرورش دزفول در حال حاضر حدود ۷۰۰ نیرو شامل معلم و نیروی خدماتی نیاز دارد که پیگیری لازم در این زمینه انجام شده و امید است این مشکل برطرف شود. 

به گزارش ایرنا مقرر شد آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دزفول نشستی با مسوول دفتر نماینده دزفول در مجلس یا شخص نماینده داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند.

منبع: ایرنا