عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شهرداری اهواز با وجود نیروی مازاد در برخی مناطق و حوزه‌ها ضعیف بوده و با کمبود نیرو مواجه می شود گفت: این مشکل ناشی از نداشتن تخصص و آموزش نیروهای استخدامی است. به گزارش ایرنا سیاوش محمودی روز دوشنبه در هفتمین نشست شورای […]

عصر خوزستان:

شهرداری اهواز با وجود نیروی مازاد در برخی مناطق و حوزه‌ها ضعیف است

اهواز – ایرنا – رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شهرداری اهواز با وجود نیروی مازاد در برخی مناطق و حوزه‌ها ضعیف بوده و با کمبود نیرو مواجه می شود گفت: این مشکل ناشی از نداشتن تخصص و آموزش نیروهای استخدامی است.

به گزارش ایرنا سیاوش محمودی روز دوشنبه در هفتمین نشست شورای اسلامی شهر اهواز سرمایه اصلی هر سازمانی را نیروی انسانی برشمرد و افزود:یکی از اولویت های شورا و شهرداری اهواز برای رسیدن به اهداف خود داشتن منابع انسانی توانمند، با انگیزه و با مهارت کافی است.
رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: در ۲ دهه اخیر تمام شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری اهواز در زمینه های مختلف به دلیل عدم نظام‌مندی و مشکلات ساختاری، دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۱۸ سال اخیر آزمونی برای جذب نیرو برای شهرداری ها برگزار نشده است تصریح کرد: این مساله موجب شده تا خارج از ساختار در سراسر کشور به ویژه اهواز نیرو اعم از حجمی، قراردادی و پیمانکاری جذب شهرداری شود.

محمودی تاکید کرد: حوزه منابع انسانی برای داشتن سازمانی پویا و چابک نیاز به آموزش، توانمندسازی و سازمان‌دهی منابع انسانی دارد. باید کنترل و نظارت در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: نیروها باید بر اساس چارچوب، وظیفه خود را بدانند و برحسب آن عمل کنند به همین علت یکی از خواسته های شورای شهر از شهردار منتخب اهواز سازمان دهی، آموزش و توانمندسازی نیروها است.

وی در پایان یادآورشد: شهردار منتخب باید برنامه ها و اقدامات شورا و شهرداری را به مردم گزارش دهد تا آن ها از روند حل مشکلات شهر با خبر شوند.

در ادامه این نشست احمد سراج و محمد جواد رضوی ۲ عضو شورای شهر اهواز از وضعیت نامناسب سرعت گیرها در برخی محلات و در مسیر راه پل ها به سرپرست شهرداری اهواز تذکر دادند.

سراج خطاب به سرپرست شهرداری اهواز گفت: گزارش اقدامات انجام شده در خصوص دفع آب های سطحی در اهواز باید در اسرع وقت به استاندار جدید خوزستان ارایه شود.

ناصر مهداوی دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز از وضعیت نامناسب و فوق بحرانی پسماند در برخی مناطق اهواز به خصوص مناطق کم برخوردار و منطقه ۶ اهواز انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا رییس شورای اسلامی اهواز پنجشنبه هفته گذشته در نخستین نشست خبری خود از وجود ۱۳۰ نفر نیرو در شهرداری اهواز بدون اینکه پستی داشته باشند خبر داد و گفت: این افراد فقط حقوق می گیرند.

محمودی افزود: بر اساس آماری که از مجموعه های نظارتی احصاء شده ۱۳۰ نفر در مجموع شهرداری اهواز هستند که تعیین تکلیف نشده و پست خاصی ندارند ولی حقوق می گیرند.

وی گفت: باید از این ظرفیت نیروهای بلاتکلیف و بدون پست در بخش های مختلف شهرداری استفاده شود.

منبع: ایرنا