عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنوع فرهنگی در کنار انسجام و وحدت مهمترین سرمایه خوزستان بوده و از نفت و گاز نیز مهمتر است. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌اله عبدالکریم فرحانی روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی نیروی انتظامی با سران عشایر، […]

عصر خوزستان:

عضو خبرگان رهبری: تنوع فرهنگی مهمترین سرمایه خوزستان است

اهواز – ایرنا – یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنوع فرهنگی در کنار انسجام و وحدت مهمترین سرمایه خوزستان بوده و از نفت و گاز نیز مهمتر است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌اله عبدالکریم فرحانی روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی نیروی انتظامی با سران عشایر، قبایل و بزرگان طوایف اقوام خوزستان، در سرسرای جلسات ثامن الحجج ستاد فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: خوزستان یک کشور کوچک است و از لحاظ جمعیتی، سیاحتی، اقشار و اقوام مختلف در کشور بی‌نظیر است.
وی گفت: توطئه‌های اخیر دشمنان که از خوزستان آغاز شد،به همت عشایر، اقوام، سایر ارگان‌های مرتبط و مجاهدت‌ کارکنان خدوم انتظامی که شهدای گرانقدری را برای امنیت استان تقدیم کردند،خوشبختانه خنثی شد.
وی به همایش اتحاد اقوام که با حضور شیوخ، و بزرگان به میزبانی فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اشاره کرد و افزود:در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی رییس عقیدتی سیاسی ناجا برگزار شد، فرمانده انتظامی خوزستان به مشکلات شما عشایر و اقوام پرداخت و مجدانه خواهان رفع آنها شد.
آیت‌اله فرحانی به انتصاب استاندار جدید خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: صادق خلیلیان آشنا به مساله کشاورزی و آب خوزستان است و امید است در مسیر رفع مشکلات استان اقدام موثری را شاهد باشیم؛ انتظار می‌رود وحدت، انسجام و بصیرت اقوام همچنان حفظ شود و ما نیز به عنوان خدمتگذار مردم، مسایل و مشکلات را پیگیری می‌کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از کارکنان خدوم نیروی انتظامی که مسوولیت سنگین حفظ امنیت و مبارزه با ضد انقلاب را بر عهده دارند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سران طوایف و بزرگان عشایر همرزمان ناجا در تامین نظم و امنیت 

فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این آیین از حضور سران قبایل، عشایر، شیوخ، سادات و همچنین از آنها برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تقدیر کرد و گفت: همگان شاهد حضور و مشارکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد بودند و مردم شریف خوزستان با شور و شعور خاصی در این انتخابات شرکت کردند.

سردار سید محمد صالحی سران قبایل، عشایر ،معتمدان و افراد با نفوذ اجتماعی را همرزمان نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه دانست و افزود: در بیشتر مسایل از قبیل بحران‌ها و نزاع‌ها به موازات اقدامات سلبی که همکاران ما در نیروی انتظامی انجام می‌دهند، سران قبایل، عشایر با نفوذ اجتماعی و افراد تاثیرگذار جامعه، اقدامات ایجابی را انجام می‌دهند که قابل تقدیر است.

وی همچنین به بدعت نادرست تیراندازی غیرمجاز در خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تبعات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تیراندازی‌ها به ویژه در آیین‌های عروسی و عزاداری، و نیز اختلافات خانوادگی و ملکی، سران عشایر و قبایل با ورود به موقع می‌توانند به روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در اقدامات اجرایی کمک کنند تا در حل اختلافات مردم سریعتر اقدام شود.

صالحی با درخواست از شیوخ ،سران طوایف و بزرگان عشایر برای ورود جدی‌تری در حوزه تیراندازی‌ غیر مجاز ادامه داد: تیراندازی‌ها که منجر به ایجاد ناامنی می‌شوند موجب خروج سرمایه و سرمایه‌گذار از استان خواهد شد و نتیجه آن کاهش اشتغال و نبود احساس امنیت است.

وی افزود: همچنین این امر باعث می‌شود، برخی شهروندان در اثر این تیراندازی‌ها و یا نزاع یا قتل، خانه و کاشانه خود را رها کرده و به حاشیه برخی شهرهای دیگر پناه ببرند.

سردار صالحی با بیان اینکه پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه از هیچ تلاشی در راستای حل معضلات اجتماعی به‌ ویژه تیراندازی دریغ نمی‌کند، گفت: سران طوایف و بزرگان عشایر محلی و اجتماعی جامعه نقش مهمی در ارتقای احساس امنیت دارند.

در این نشست تعدادی از بزرگان، منتخبان اقوام و معتمدان اجتماعی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل و آسیب‌های جامعه پرداختند و ضمن حمایت از برنامه‌ها و عملکرد نیروی انتظامی و لزوم تعامل هر چه بیشتر در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات اجتماعی و در راس آن تیراندازی غیر مجاز در جامعه تاکید کردند.

منبع: ایرنا