عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سه شنبه شب در مجموعه ورزشی شهید سوداگر دزفول آغاز شد. مدیر کانون بسیج هنرمندان دزفول سه شنبه شب در آیین افتتاح این سوگواره به خبرنگار ایرنا گفت: این سوگواره با هدف تعزیه و احیای آیین‌های قدیم دزفول در محرم برگزار شده و ۲ […]

عصر خوزستان:

یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول آغاز شد

دزفول- ایرنا- یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سه شنبه شب در مجموعه ورزشی شهید سوداگر دزفول آغاز شد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان دزفول سه شنبه شب در آیین افتتاح این سوگواره به خبرنگار ایرنا گفت: این سوگواره با هدف تعزیه و احیای آیین‌های قدیم دزفول در محرم برگزار شده و ۲ گروه هنری از دزفول و ۲ گروه هنری از شوش تعزیه اجرا می‌کنند. 
محمد یاقدوس افزود: یازدهمین سوگواره عاشورائیان دزفول از امشب تا ۲۲ شهریورماه برگزار و هر شب یک تعزیه توسط هنرمندان شوش و دزفول اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تعزیه حضرت قاسم(ع) در شب اول این سوگواره با مراسم سنج و دمام برگزار می‌شود، افزود: تعزیه متوکل عباسی همراه با مراسم چوب زنی دزفول در شب دوم این سوگواره و تعزیه کاخ شام همراه با مراسم سنج و دمام در شب سوم برگزار خواهد شد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان دزفول گفت: تعزیه امام همراه با علم یراق در شب چهارم و تعزیه حضرت عباس(ع) همراه با علم رقصانی در شب پنجم این سوگواره برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این سوگواره با تعزیه حضرت علی اکبر(ع) پایان خواهد یافت و پس از ماه صفر از گروه‌های هنری قدردانی خواهد شد.
یاقدوس با بیان اینکه دزفول جزو نخستین شهرهایی است که تعزیه خوانی را آغاز کرده، اظهارداشت: این برنامه با همکاری کانون بسیج هنرمندان، شهرداری، گروه های نمایشی سنتی و آیینی و ارشاد دزفول برگزار شده است.

منبع: ایرنا