عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تعداد ۹۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز ( ماینر) در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی در کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شد. مهرداد فارسی مدان پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در عملیات ماموران انتظامی و با […]

عصر خوزستان:

۹۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز کشف شد

اهواز – ایرنا – سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تعداد ۹۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز ( ماینر) در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی در کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شد.

مهرداد فارسی مدان پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی این دستگاه های ماینر مدل M۳  با توان ۱۵ آمپر در مناطق کیانشهر ،کوی نبوت ،کوی فرهنگیان ، عین ۲  اهواز کشف شدند.

وی با اشاره به شناسایی عوامل استخراج رمز ارز و تحویل آنها به مقام قضایی گفت: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

بر این اساس تاکنون حدود سه هزارو ۶۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.

منبع: ایرنا