عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: خط فاضلاب آسیب دیده کوی حافظ به منظور جلوگیری از سرریز آن به رودخانه دز اصلاح و تعمیر شد.  به گزارش ایرنا از روابط عمومی آبفا منطقه دزفول، مصطفی اسماعیل‌سالم روز جمعه در این باره اظهارداشت: به دنبال گودبرداری انجام شده توسط یکی از نهادها در سال‌های گذشته […]

عصر خوزستان:

پایان سرریز فاضلاب کوی حافظ دزفول به رودخانه دز

دزفول- ایرنا- مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: خط فاضلاب آسیب دیده کوی حافظ به منظور جلوگیری از سرریز آن به رودخانه دز اصلاح و تعمیر شد.

 به گزارش ایرنا از روابط عمومی آبفا منطقه دزفول، مصطفی اسماعیل‌سالم روز جمعه در این باره اظهارداشت: به دنبال گودبرداری انجام شده توسط یکی از نهادها در سال‌های گذشته خط ۲۵۰ م.م انتقال فاضلاب دچار آسیب و سرریز فاضلاب کوی حافظ به رودخانه دز شده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ رودخانه دز و محیط زیست آن و نگرانی دوستداران محیط زیست رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آبفا منطقه دزفول تصریح کرد: با همکاری شهرداری دزفول عملیات حفاری انجام و با ۱۵۰ متر لوله‌گذاری لوله ۲۵۰ م.م پلی اتیلن و همچنین ساخت ۲ دستگاه منهول توسط واحد بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا منطقه دزفول، این خط فاضلاب تعمیر و اصلاح شد تا شاهد پایان ورود فاضلاب کوی حافظ به رودخانه دز باشیم.

وی اعتبار این طرح را افزون بر ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: رودخانه دز یکی از نعمت‌های خدادادی و پربرکت دزفول بوده که صیانت از آن ضروری است و مجموعه آبفا منطقه دزفول در حوزه وظایف خود آماده همکاری با نهادهای مرتبط در این خصوص است.

به گزارش ایرنا رودخانه خروشان دز با توجه به ورود فاصلاب از چند نقطه از جمله تیپ ۲۹۲ زرهی، کوی زیباشهر، کوی حافظ و چم گلک در خطر است ک یکی از این آلاینده‌ها در کوی حافظ با طرح اخیر آبفا حذف شد. 

منبع: ایرنا