عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: برنامه ریزی شده تا آبان ماه پوشش کامل واکسیناسیون کرونا در خوزستان انجام شود. . به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: با پوشش کامل واکسیناسیون در خوزستان در نظر داریم تا مدارس، مراکز فرهنگی و گردشگری و  اصناف […]

عصر خوزستان:

برنامه‌ریزی برای پوشش کامل واکسیناسیون تا آبان امسال در خوزستان

اهواز-ایرنا- استاندار خوزستان گفت: برنامه ریزی شده تا آبان ماه پوشش کامل واکسیناسیون کرونا در خوزستان انجام شود. .

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: با پوشش کامل واکسیناسیون در خوزستان در نظر داریم تا مدارس، مراکز فرهنگی و گردشگری و  اصناف همچون گذشته بتوانند به فعالیت عادی خود مشغول شوند.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف در خوزستان روند ابتلا به کرونا در استان بسیار کاهش یافته، و مراتب به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید شرایط را به گونه‌ای در خوزستان فراهم کنیم تا مدارس بازشده، و آموزش‌ها به صورت حضوری انجام شود، ادامه داد: آموزش غیرحضوری در مدارس در ۲ سال گذشته لطمه زیادی را به روند و سطح آموزشی دانش‌آموزان وارد کرده است.

خلیلیان یکی از دغدغه‌های فعلی در خوزستان را بحث رونق اقتصادی دانست و گفت: با ایمن‌سازی جامعه و پوشش کامل واکسیانسیون، و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت اصناف و بنگاه‌های اقتصادی، می‌توان شرایط اقتصادی خوزستان را بهبود بخشید و به دنبال این موضوع سایر مشکلات در استان نیز حل می‌شود.

امنیت مراکز واکسیناسیون در خوزستان تامین شود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان نیز گفت: بسیاری از مراکز واکسیناسیون در خوزستان در زمان طولانی و گاهی شبانه روزی در حال فعالیت هستند که ضروری است امنیت این مراکز تامین شود به همین دلیل از نیروی انتظامی استان تقاضا می‌شود که برای حفظ امنیت این مراکز تلاش بیشتری داشته باشد.

ولی اله حیاتی افزود: لازم است که در شورای تامین خوزستان تقسیم کار لازم برای تامین امنیت این مراکز با مشارکت دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دغدغه اصلی در خوزستان پوشش کامل واکسیناسیون است ادامه داد: از تمامی فرمانداران به ویژه در شهرستان‌های قرمز استان تقاضا داریم که نهایت تلاش را برای سرعت بخشیدن و ایجاد فرهنگ واکسیناسیون داشته باشند.

مرزهای زمینی خوزستان برای اربعین حسینی بسته است

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه در دهه اول ماه صفر و اربعین حسینی، نباید هیچ حرکتی از سوی دسته‌های عزاداری و یا زایران به سمت مرزهای چذابه و شلمچه انجام شود، افزود: اربعین امسال مرزهای زمینی برای تردد زایران حسینی به کشور عراق بسته است و تنها امکان سفر هوایی وجود دارد.

وی گفت: اگر حرکت دسته‌ها به سمت مرزها انجام شود ممکن است باعث ناامنی در آن مناطق شود به همین دلیل از تمامی دستگاه‌های مربوطه درخواست داریم تا از هرگونه حرکت به سمت مرزهای چذابه و شلمچه جلوگیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این نشست گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین با سرریز شدن مسافر از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها برای سفر به عراق روبه رو هستیم، که ضروری است تا اطلاع رسانی کامل انجام شود و از ورود آنها به استان جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام محمد مهدی نبی‌زاده بیان کرد: با وجود اینکه بارها اعلام شده مرزهای شلمچه و چذابه برای تردد به کشور عراق در ایام اربعین بسته است اما باز هم کاروان‌هایی از استان‌های دیگر به خوزستان سفر کرده‌اند و اکنون در اهواز مستقر هستند تا به سمت مرز عزیمت کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون ۲ میلیون دٖز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

هم‌اکنون ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

منبع: ایرنا