عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پنج پروژه بانک خازنی و بِی‌، با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۹۰ میلیارد ریال در پست‌های برق خوزستان بهره‌برداری شد. محمود دشت بزرگ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چهار مجموعه بانک خازنی ۳۳ کیل ولت فوق توزیع پست‌های برق در مناطق گلستان، […]

عصر خوزستان:

بهره‌برداری از پنج پروژه در پست‌های برق خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پنج پروژه بانک خازنی و بِی‌، با ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۹۰ میلیارد ریال در پست‌های برق خوزستان بهره‌برداری شد.

محمود دشت بزرگ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چهار مجموعه بانک خازنی ۳۳ کیل ولت فوق توزیع پست‌های برق در مناطق گلستان، سپنتا و دانشگاه شهید چمران اهواز به ظرفیت ۱۹.۲ مگاوات احداث و برقدار شده است.

وی ارزش سرمایه‌گذاری این بانک‌های خازنی را ۸۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: وارد مدار شدن این بانک‌های خازنی باعث تعدیل توان راکتیو و افزایش ضریب قدرت، بهبود ولتاژ شبکه توزیع در مناطق مرتبط و بهبود وضعیت ترانس‌های تحت مراقبت و جلوگیری از تخریب آنها می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ولیعصر(عج) آبادان ، گفت: در این پست یک بی ۱۳۲ کیلو ولت برای اتصال به خط پیروز آبادان احداث و راه‌اندازی شده و ارزش سرمایه‌گذاری توسعه پست و احداث یک بِی، حدود ۲۱۰ میلیارد ریال است.

دشت بزرگ ادامه داد: افزایش ضریب اطمینان و پایداری بیشتر پست با نصب ۲ بریکر ۱۳۲ کیلو ولت برای ترانس‌های قدرت، ایجاد ظرفیت خط جدید و توسعه شبکه برق برای استفاده مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی و صنعتی منطقه از جمله اهداف بهره‌برداری از بی و توسعه پست برق ولیعصر(عج) آبادان است.

وی گفت: از مهر پارسال تاکنون ۶۱۶ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه زیرنظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

به گزارش ایرنا همچنین از مهر پارسال تاکنون ۳۰ کیلومتر فیبر نوری و ۱۵۵ کیلومتر مدار خط به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه زیرنظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است .

منبع: ایرنا