عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ۶۹۸ مورد بازرسی در سه سال گذشته در خوزستان با اولویت بازرسی سازمان‌ها، ادارات‌، شهرداری‌ها، بانک‌ها و … انجام شد. حجت‌ااسلام صادق مرادی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بازرسی کل خوزستان که در سرسرای شرکت ملی حفاری در اهواز برگزار شد، بیان کرد: این […]

عصر خوزستان:

۶۹۸ مورد بازرسی از سازمان‌ها و ادارات خوزستان انجام شد

اهواز – ایرنا – رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ۶۹۸ مورد بازرسی در سه سال گذشته در خوزستان با اولویت بازرسی سازمان‌ها، ادارات‌، شهرداری‌ها، بانک‌ها و … انجام شد.

حجت‌ااسلام صادق مرادی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بازرسی کل خوزستان که در سرسرای شرکت ملی حفاری در اهواز برگزار شد، بیان کرد: این تعداد بازررسی، منجر به یک هزار و ۶۰ گزارش شد که از نظر عددی قابل تامل است و نشان دهنده تلاش و کوشش مجموعه سازمان بازرسی استان است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از یک هزار و ۶۰۴ مورد پیشنهاد اصلاح در روند امور به ادارات و سازمان‌ها در خوزستان داده شد افزود: یکی از اهداف سازمان بازرسی حسن نظارت بر اجرای وظیفه دستگاه‌ها است و اگر در جایی نکته‌ای باشد نیروهای ما ابتدا نکات اصلاحی خود را بیان، و در صورت نیاز پیگیری و اصلاح می‌کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: از مجموع پرونده‌هایی که از بازرسی ادارات و سازمان‌ها تشکیل شده تعداد ۸۷۴ متهم به دادگستری، و همچنین یک هزار و ۷۱۳ نفر به مراجع نظارتی معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد متهم، ۲۴۴ مورد قرار جلب صادر شده که تاکنون بیش از ۶۱ مورد منجر به محکومیت، برخی برائت و برخی از آنها در جریان رسیدگی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۰۰ متهم در خصوص برخی از پرونده‌ها وجود دارد گفت:در حوزه تخلفات اداری حدود یک هزار و ۲۲۴ مورد در دستگاه‌های مختلف خوزستان رای صادر شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی افزود: یکی از اقداماتی که سازمان بازرسی خوزستان انجام داده،پشتیبانی در بحران‌هایی مثل سیل، آب گرفتگی، و اخیرا نیز در بحث کرونا و تنش آبی بوده است.
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: رییس جدید بازرسی کل خوزستان، از قضات خوب و خوشنام و باسابقه درخشانی است که امیدواریم با اختیاراتی که داده شده حرکت رو به رشدی را شاهد باشیم.

خوزستان استانی استراژیک است که نیاز به بازرسی دقیق دارد

جانشین بازرسی کل استان خوزستان نیز گفت:اداره کل بازرسی خوزستان به عنوان بازرسی ویژه ارتقا پیدا کرده که در تصمیمات و نظارت بر امور بازرسی استان بسیار موثر است .

ابراهیم ممبینی افزود: استان خوزستان به دلیل موقعیت استراتژی که دارد به انجام بازرسی سخت و دقیق نیاز دارد. خوزستان از ظرفیت‌های بالایی همچون کشاورزی، وجود رودخانه‌های پرآب، سدها، مرز آبی و خاکی و تجارت خارجی برخوردار است که هر کدام می‌تواند استانی را متحول کند.

وی ادامه داد: وجود تنش آبی بالا، نرخ بالای بیکاری، پروژه‌های ناتمام و ورود پساب خانگی و صنعتی در خوزستان، مردم این استان را با مشکل روبه رو کرده است.

ممبینی افزود: خوزستان یک استان معمولی نیست و امیدواریم با صدای واحد و نیروهای جهادی و متخصص بومی در آینده شاهد رونق این استان باشیم.

بازرسی دقیق باعث موفقیت است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز گفت: باید در بازرسی‌ها تلاش کنیم مشکلات مردم تسهیل شود تا باری از روی دوش آنها برداریم.شته باشیم و هرکجا که حراست و بازرسی دقیقی انجام شده موفق بوده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد با بیان اینکه هرکجا که حراست و بازرسی دقیقی انجام شده موفق بوده‌ایم افزود: مجموعه کارکنان سازمان بازرسی وظیفه شناس بوده و برای خدمت به مردم سخت مشغول کارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تحول بنیادینی که در این دولت انقلابی رخ داده در چهار سال آینده خوزستان را که یک استان پر چالش است آباد کنیم.

در سفر رییس سازمان بازرسی کل کشور به اهواز “محمد آقاجری” به عنوان رییس بازرسی استان خوزستان با اختیارات ویژه معرفی شد.

وی در این سفر  از مرکز نمونه گیری شهید فرجوانی اهواز نیز دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند نمونه گیری کرونا و واکسیناسیون شهروندان قرار گرفت.

منبع: ایرنا