عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- رئیس پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز گفت: افراد متخلفی که در محدوده پارک ملی دز با الکتروشوکر اقدام به صید ماهی کرده بودند، دستگیر شدند. مجتبی سپهرفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اداره پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز در پی گشت و کنترل حوالی […]

عصر خوزستان:

صیادان متخلف پارک ملی دز دستگیر شدند

دزفول- ایرنا- رئیس پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز گفت: افراد متخلفی که در محدوده پارک ملی دز با الکتروشوکر اقدام به صید ماهی کرده بودند، دستگیر شدند.

مجتبی سپهرفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اداره پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز در پی گشت و کنترل حوالی رود عجیروب متوجه حضور یک قایق شدند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر در این ناحیه در حال صید ماهی بوسیله الکتروشوکر بودند، ادامه داد: ماموران یگان بلافاصله وارد عمل شدند و با شجاعت تمام و ورود به آب رودخانه، قایق متخلفان را متوقف و از رود خارج کردند.

رئیس اداره پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز با بیان اینکه ادوات غیرمجاز این متخلفان توقیف و ۲ نفر تحویل دستگاه قضایی شدند، بیان کرد: ماهیگیری به وسیله الکتروشوکر در منطقه بسیار رواج پیدا کرده و لطمات جبران ناپذیری را به انواع آبزیان بومی وارد کرده است.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است. 
این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

منبع: ایرنا