عصر خوزستان: تهران- ایرنا- نماینده مردم خرمشهر از مسوولان خواست نسبت به بهبود شرایط معیشتی و بیکاری جوانان تحصیلکرده در این شهر اقدامات لازم را انجام دهند. به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیدلفته احمدنژاد» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب […]

عصر خوزستان:

مسوولان نسبت به بهبود شرایط خرمشهر اقدام کنند

تهران- ایرنا- نماینده مردم خرمشهر از مسوولان خواست نسبت به بهبود شرایط معیشتی و بیکاری جوانان تحصیلکرده در این شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سیدلفته احمدنژاد» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب تلاش کرد مقابل زورگویان و مستکبران جهان، ثبات سیاسی و امنیت ملی را تامین کرده و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه به دست آورده است. چرا که دشمنان ایران هر سال با تحریم‌های بسیار رفاه و آسایش مردم را هدف قرار دادند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس یازدهم افزود: در این شرایط مردم غیور ایران چهره دفاعی به خود گرفتند و در کنار مسوولان کشوری و لشکری هوشیار هستند و باید مسوولان برای شنیدن گلایه‌ها و حل مشکلات مردم بی واسطه در میان آنها حضور یابند و دردل مردم را گوش کرده و نسبت به حل مشکلات آنها پیگیری جدی انجام دهند.

احمدنژاد با بیان اینکه خوزستان دروازه ورود به مهد فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است، ادامه داد:  آثار تمدنی کهن خوزستان نشانه‌هایی از رونق و آبادانی این سرزمین پربرکت است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خوزستان قلب تپنده ایران بوده و برای همه ایرانیان مهم و عزیز است.

احمدنژاد با تاکید بر اینکه خوزستان برای حفظ عزت ایرانیان هزاران شهید را تقدیم اسلام کرده است، عنوان کرد: به فرموده امام راحل، خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است. اما قصه پرغصه امروز خوزستان مربوط به خرمشهر است که شرایط فعلی، شایسته مردم خوزستان و خرمشهر نیست و لازم است همه مسوولان برای رفع مشکلات کوتاه مدت و بلندمدت این شهر برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: مشکلات زیرساختی، بیکاری جوانان تحصیلکرده، بهبود شرایط شهر به دلیل عدم پیشرفت حاصل از جنگ تحمیلی باید درصدر اولویت‌های مسوولان قرار بگیرد و این موضوع با برنامه ریزی و نگاه اجرایی در بودجه بستگی دارد.

احمدنژاد با تاکید بر اینکه آسیب‌هایی که به خوزستان و خرمشهر وارد آمده باید با یک برنامه جامع زمانبندی شده مرتفع شود، ادامه داد: پذیرفتنی نیست که مسوولان محیط زیست کشور و وزارت نیرو بدون پشتوانه علمی به دنبال صدور مجوز انتقال آب باشند که این موضوع حداقل انتظار به حق مردم  خوزستان و خرمشهر است.

وی ادامه داد: رفع مشکلاتی مانند بیکاری، حاشیه نشینی،عمران شهری، آب شرب، فاضلاب همه شهرهای خوزستان به ویژه خرمشهر و آبادان باید به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم باشد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با تاکید بر اینکه مسوولان با مدیریت کارآمد و جهادی این مشکلات را حل کنند، ادامه داد: همه دستگاه های دولتی باید با بسیج همه امکانات تا رفع تمام مشکلات در کنار مردم باشند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت خرمشهر و آبادان همچنان در وضع جنگ زندگی و بعضی از سوء مدیریت‌ها به سر می‌برند و باید برای حل مشکلات آنها فکر اساسی کنند.

منبع: ایرنا