عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- آتش سوزی جنگل‌های سالند دزفول با تلاش نیروهای منابع طبیعی و اهالی منطقه امروز یکشنبه مهار شد. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: روز گذشته یک مورد آتش سوزی از طریق قرقبان‌های محلی در شرق سالند کوه گزارش شد که یک اکیپ اطفای […]

عصر خوزستان:

 آتش سوزی جنگل‌های سالند دزفول مهار شد

دزفول- ایرنا- آتش سوزی جنگل‌های سالند دزفول با تلاش نیروهای منابع طبیعی و اهالی منطقه امروز یکشنبه مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول روز یکشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: روز گذشته یک مورد آتش سوزی از طریق قرقبان‌های محلی در شرق سالند کوه گزارش شد که یک اکیپ اطفای حریق تجهیز و به محل اعزام شد.
علیرضا فتح الهی با بیان اینکه آتش سوزی اکنون به طور کامل مهار شده است، افزود: حدود یک هکتار  از اراضی سالند در این حادثه دچار آتش سوزی شد و تعدادی درخت آسیب دید.
وی ادامه داد: به علت صخره ای بودن و مساحت کم، تعداد درختان آسیب دیده این حادثه کم بود.
فتح الهی علت آتش سوزی را  اختلافات اجتماعی حل نشده در منطقه اعلام کرد و گفت: هرساله این محل دچار آتش سوزی می‌شود.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول، سال گذشته سه نفر از اهالی محل که به نظر می‌رسید در آتش زدن جنگل سالند کوه نقش داشته اند به دستگاه قضایی معرفی شدند.
شهرستان دزفول دارای ۲۳۰ هزار هکتار جنگل، ۱۱۲ هزار هکتار مرتع، ۶ هزار هکتار بیشه و حدود ۷۰ هزار هکتار عرصه است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت آنها را برعهده دارد.

منبع: ایرنا