عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – پنج عضو انجمن‌ شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان موفق به کسب مقام‌ در سومین مهرواره ملی شعر آفرینش شدند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ” پریا حلاج ” و “سنا امرایی ” از اعضای انجمن […]

عصر خوزستان:

درخشش نوجوانان خوزستانی در"سومین مهرواره ملی شعر آفرینش "

اهواز – ایرنا – پنج عضو انجمن‌ شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان موفق به کسب مقام‌ در سومین مهرواره ملی شعر آفرینش شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ” پریا حلاج ” و “سنا امرایی ” از اعضای انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز، “آتنا میری ” عضو انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان اندیمشک و “مهرناز دوستانی” و “محدثه قنواتی ” از اعضای انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان بندر امام‌خمینی(ره) ، به‌عنوان برگزیدگان خوزستانی بخش نوجوانِ سومین مهرواره ملی شعر آفرینش، هم‌زمان با روز ملی شعر و ادب فارسی معرفی شدند.

بر این اساس از میان ۹۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه سومین مهرواره شعر آفرینش از سراسر کشور و پس از ۲ مرحله داوری ۹۰ نفر از اعضای انجمن‌های شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (در دو گروه سنی نوجوان و ارشد) در فهرست برگزیدگان جای گرفتند که از این تعداد ۱۷ نفر به‌عنوان برگزیدگان بخش ویژه (شعر طنز) معرفی شدند.

اعضای هیات انتخاب در مرحله اول مهرواره شعر، از میان کارشناسان و مربیان ادبی شاعر از مراکز کانون انتخاب شده بودند که فاطمه سلیمانی از زنجان، محدثه الماسی از خوزستان، رقیه هاشمی از خراسان شمالی، مسلم محمدی از همدان و محسن حسینی از لرستان را شامل می‌شدند.

 هیات داوران مرحله پایانی سومین مهرواره شعر آفرینش را مریم اسلامی، حسین دهلوی و حسین تولایی از شاعران و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش همانند مهرواره‌های گذشته قرار است آثار برگزیدگان در مجموعه‌ای از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود و همانند دوره‌ی دوم این مهرواره، امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، اختتامیه به شکل حضوری برگزار نخواهد شد اما به‌زودی برای برگزیدگان، کارگاه‌های تخصصی نقد و بررسی شعر به شکل مجازی از سوی داوران مرحله پایانی مهرواره برگزار و لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان نیز در هفته‌های آینده به استان‌ها ارسال خواهد شد.

منبع: ایرنا