عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار حمیدیه گفت: احتمال وقوع تنش آبی دوباره در این شهرستان وجود دارد و ضروری است تمامی دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند تا دوباره دچار مشکلات نشویم. شاهین هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر بار دیگر شهرستان […]

عصر خوزستان:

ضرورت آمادگی برای وقوع دوباره تنش آبی احتمالی در حمیدیه

اهواز – ایرنا – فرماندار حمیدیه گفت: احتمال وقوع تنش آبی دوباره در این شهرستان وجود دارد و ضروری است تمامی دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند تا دوباره دچار مشکلات نشویم.

شاهین هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر بار دیگر شهرستان حمیدیه وارد تنش آبی شود مردم ، کشاورزی و دامداری این شهرستان دچار آسیب جدی تری خواهد شد. تابستان امسال خشکسالی و بحران آبی مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان که شغل بیشتر آنها دامداری و کشاورزی است ایجاد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه به کشت پاییزه نزدیک می‌شویم لازم است که سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز کشاورزی از رودخانه کرخه نور که مهم ترین منبع تامین آب این منطقه است به طور مستمر اقدام کند. 
هاشمی ادامه داد:درصورتی که امکان تامین آب کشاورزی برای کشت پاییزه وجود ندارد، جهاد کشاورزی باید از هم اکنون نسبت به برآورد خسارت احتمالی به کشاورزان و جبران آن برنامه‌ریزی لازم را انجام شود.

فرماندار حمیدیه افزود: شهرستان حمیدیه پس از تنش آبی در تابستان امسال شرایط بسیار شکننده‌ای دارد و با توجه به احتمال تنش آبی در پاییز سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی خوزستان برای جلوگیری از وقوع بحران بیشتر باید

آمادگی لازم را داشته باشند.

وی گفت: تقاضا داریم که برای جبران خسارات کشت و دام کشاورزان و دامداران اقدام لازم انجام شود تا از نارضایتی آنها جلوگیری شود.

حمیدیه در غرب خوزستان واقع است و مرکز آن در فاصله ۱۰ کیلومتری اهواز قرار دارد.جمعیت این شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نفر است که شغل بیشتر مردم آن دامداری و کشاورزی است. آب مورد نیاز این شهرستان از رودخانه کرخه و کرخه نور تامین می‌شود.

در پی وقوع خشکسالی و تنش آبی در تابستان امسال در بیشتر مناطق خوزستان شهرستان های غرب خوزستان از جمله شهرستان حمیدیه بیشترین مشکلات و کمبود آب را تجربه کردند.

بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان آورد آب سد کرخه در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تا ۵۰ درصد کاهش داشت به همین منظور شهرستان های غرب خوزستان که منبع آب آنها رودخانه کرخه است با مشکلات زیادی روبه رو شدند.

منبع: ایرنا