عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: تصفیه خانه شهرستان شادگان که هم اکنون ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا ۲ ماه آینده وارد مدار خواهد شد. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شادگان افزود: احداث پنج تصفیه خانه فاضلاب به صورت فاینانس در جنوب غرب […]

عصر خوزستان:

تصفیه خانه فاضلاب شادگان ۲ ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

آبادان – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: تصفیه خانه شهرستان شادگان که هم اکنون ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا ۲ ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شادگان افزود: احداث پنج تصفیه خانه فاضلاب به صورت فاینانس در جنوب غرب خوزستان در دست اجراست.

وی بیان کرد: تصفیه خانه شادگان یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌هاست که با تامین اعتبار و تسریع در روند اجرایی آن در ۲ ماه آینده وارد مدار خواهد شد.
خلیلیان افزود: آب ناشی از این تصفیه خانه، استاندارد لازم را خواهد داشت که در اختیار فضای سبز و صنعت قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با انتقاد از شرایط نامطلوب آب شرب شادگان گفت: اجرای طرح‌ها برای افزایش کیفیت آب شرب شادگان جزو اولویت‌های دولت است تا مشکلات این شهرستان کاهش یاید.
استاندار خوزستان افزود: شبکه آب شرب در خوزستان به بازنگری و اصلاح نیاز دارد و شادگان نیز از آن بهره مند خواهد شد.
وی گفت: آب باید از پشت سدهای بالادست رها سازی شود و با توجه به اینکه شادگان زیرپوشش طرح آبرسانی غدیر است با رهاسازی آب بیشتری باید وارد مدار شود.
وی بیان کرد: با ترکیب مناسب آب غدیر و نیز دستگاه‌های آب شیرین کن، باید آب استاندارد به مردم شادگان برسد.

وی شادگان را یکی از شهرهای مهم در بخش کشاورزی خوزستان دانست و گفت: شادگان از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است که امید می‌رود با تصویب طرح‌های کشاورزی و تخصیص تسهیلات بتوانیم شاهد رونق روزافزون این بخش باشیم.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب اهواز واقع است.

منبع: ایرنا