عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲ قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه برای خدمات رسانی به زائران حسینی از سوی این جمعیت برپا شد. به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تردد زائران در مرز شلمچه و […]

عصر خوزستان:

برپایی ۲ قرارگاه امدادی در مرزهای شلمچه و چذابه

اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲ قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه برای خدمات رسانی به زائران حسینی از سوی این جمعیت برپا شد.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تردد زائران در مرز شلمچه و همچنین امکان بازگشت زائران از مسیر مرزهای زمینی، این جمعیت با برپایی ۲ قرارگاه امداد و نجات در مرزهای شلمچه و چذابه ،آماده عملیات برای پاسخگویی به حوادث احتمالی و ارائه خدمات امداد و نجات در این گذرگاه های مرزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به‌ تردد بیشتر زائران از مرز شلمچه،علاوه بر قرارگاه عملیاتی امداد و نجات ، ۲ پست امداد و نجات، ۶ دستگاه آمبولانس ،۶ دستگاه نجات و یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار در مسیرهای منتهی به این پایانه مرزی مستقر شده و ۴۰ نجاتگر عملیاتی نیز در این محور به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در پایانه مرزی چذابه نیز ۲ پایگاه امداد و نجات با ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات نجات و ۲۰ نجاتگر عملیاتی آماده ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی هستند.

دکتر خدادادی همچنین با اشاره به استقرار بالگرد این جمعیت در فرودگاه آبادان گفت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خوزستان به منظور  سرعت بخشیدن به عملیات های امداد هوایی و دسترسی سریعتر به پایانه های مرزی، اقدام به استقرار بالگرد هلال احمر در فرودگاه آبادان در حالت آماده باش کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن توصیه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی زائران در مسیر بازگشت گفت: زائران کربلا از قرار گرفتن در تجمع پرهیز کرده و برای بازگشت به میهن با برنامه ریزی قبلی اقدام کنند.

به گفته رییس ستاد عتبات عالیات آبادان ،با توجه به حضور زائران اربعین حسینی در مرز و لزوم پذیرایی از آنها ۶ موکب به صورت اضطراری در مسیر شلمچه تا پایانه مرزی برپا شده و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

پنج هزار زایر اربعین در توافق انجام شده با کشور عراق، از جمعه شب تا روز شنبه برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز شلمچه به عراق عزیمت کردند.

نیروی انتظامی از مردم خواست به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه نکنند زیرا مرزها به روی افراد بدون روادید بسته است.

منبع: ایرنا