عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه صحبت کردن درباره هفته دفاع مقدس و مقام شامخ شهدا دشوار است گفت: دفاع مقدس جزیی از هویت ملت ماست. به گزارش ایرنا سردار یداله کشاورز روز یکشنبه در نشست بصیرتی در آبادان بیان کرد: هر اندازه فرهنگ ایثار و […]

عصر خوزستان:

فرمانده تیپ عملیاتی بوشهر: دفاع مقدس جزیی از هویت ملت ماست

آبادان – ایرنا – فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه صحبت کردن درباره هفته دفاع مقدس و مقام شامخ شهدا دشوار است گفت: دفاع مقدس جزیی از هویت ملت ماست.

به گزارش ایرنا سردار یداله کشاورز روز یکشنبه در نشست بصیرتی در آبادان بیان کرد: هر اندازه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر و گسترده‌تر شود، مشکلات و ناهنجاری‌ها کمتر خواهد شد و پرداختن به این موضوع ارزشی ذکر نام کسانی است که با ایمان قوی خود، پشت به مقامات و خواسته‌های دنیوی زدند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی ادامه داد: ما تکلیف داریم که از سرمایه معنوی و میراث پرافتخار دفاع مقدس به‌ خوبی حفاظت و حمایت کرده و آن را تقویت کنیم.

فرمانده تیپ عملیاتی بوشهر: دفاع مقدس جزیی از هویت ملت ماست

دفاع مقدس بخشی از هویت نظام و انقلاب است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در نشست بصیرتی کارکنان تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس، افزود: شهدا این راه را آگاهانه انتخاب کردند و الگوهای مناسبی برای ادامه مسیر این انقلاب و نظام برای ما به یادگار گذاشتند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس و لزوم حفظ و نشر آنها، بیان کرد: وظیفه داریم ارزش‌های این دوران را به نسل نو منتقل کنیم.

وی از جنگ تحمیلی به مثابه یک شبه جنگ جهانی که یک طرف آن دولت‌های شرقی و غربی که عامل آنها صدام بود قرار داشت و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران بود یاد کرد و گفت: در واقع این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر بود که با رهبری امام خمینی (ره) و پشتوانه مردمی نظام جمهوری به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب در طول سال‌های گذشته تمام تلاش خود را علیه نظام اسلامی به کار بستند که بارزترین آنها جنگ تحمیلی و خسارت‌هایی بود که در این دوران به ملت ما وارد ساختنداما تلاش آنان برای رسیدن به اهداف شوم خود با ایثارگری شهدا و رزمندگان اسلام و هوشیاری مردم کارساز نبوده است.

حجت الاسلام رستگار ادامه داد: ما در مقابل هجمه تمام دنیا حتی یک وجب از خاک مقدس نظام را از دست ندادیم و امروز نیز  امنیت کشور مرهون تجربه دفاع مقدس است.

 وی با بیان اینکه اتکا به جوانان عاملی مهمی در پیروزی ما در دفاع مقدس بود، افزود: همه اینها به واسطه اعتماد به جوانان رخ داد چرا که در دفاع مقدس ما به جوانان اعتماد کردیم؛ فرماندهان دوران دفاع مقدس ۲۰ تا ۳۰ ساله ، و افرادی مانند شهید باکری، همت و سردار سلیمانی بودند.

وی با بیان اینکه همین فرماندهان جوان خرمشهر را آزاد کردند و افتخارات بزرگی آفریدند، ادامه داد: از تجربه هشت سال دفاع مقدس دیروز، فرهنگ مقاومت امروز متولد شد، مقاومتی که امروز سوریه، یمن و عراق را نجات داد و نام  سردار سلیمانی بر آن می‌درخشد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با تاکید بر اینکه باید رشادت‌ها و ازخودگذشتگی شهدا برای نسل جوان جامعه تبیین و بازگو شود، گفت: وظیفه ما در این برهه حساس این است که فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان فرهنگ برتر ترویج دهیم و همچنین از فرامین رهبر معظم انقلاب برای شکست توطئه های دشمن تبعیت محض داشته باشیم.

در این آیین از سه نفر از کارکنان نمونه تیپ عملیاتی امام صادق(ع) بوشهر تجلیل شد.

تیپ عملیاتی امام صادق(ع) بوشهر در نوار مرزی اروندرود آبادان مستقر است.

منبع: ایرنا