عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: شجاعت و دلاوری نوجوان شهید علی لندی در شرایطی که دشمن به دنبال تضعیف کشور است، مایه افتخار ایران در جهان شد. به گزارش ایرنا عبداله ایزد پناه روز دوشنبه در جریان دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با جمعی از مردم […]

عصر خوزستان:

نماینده مجلس: دانش‌آموز ایذه‌ای با شجاعت خود مایه افتخار کشور شد

اهواز- ایرنا- نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: شجاعت و دلاوری نوجوان شهید علی لندی در شرایطی که دشمن به دنبال تضعیف کشور است، مایه افتخار ایران در جهان شد.

به گزارش ایرنا عبداله ایزد پناه روز دوشنبه در جریان دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با جمعی از مردم و مسئولان ایذه و خانواده این شهید دانش آموز در مسجد امام حسین(ع) این شهر بیان کرد: به طور قطع هدایت خداوند باعث شد این نوجوان در راه خیر قدم بردارند و اسطوره تاریخ شود.
وی با بیان اینکه نوجوانی که از دست دادیم نخستین شهید و آخرین شهید این خطه نیست، افزود: مردم مناطق بختیاری و لُرنشین، شهیدپرور و علاقه‌مند به ولایت هستند و در تاریخ فداکاری خود را نشان داده‌اند.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت این دانش آموز برای معلم‌ها یک الگو است و یادآور دانش آموزان شهید دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه تصمیماتی برای ارج نهادن به این شهید والامقام در کشور و وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است، افزود: این حادثه آنقدر مهم بود که مقام معظم رهبری به خانواده این دانش آموز شهید تسلیت گفتند.

سه میلیون دانش آموز پیشتاز در کشور وجود دارد
معاون فعالیت‌های دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور نیز با اشاره به اینکه سه میلیون دانش آموز پیشتاز در کشور وجود دارد، گفت: در این سازمان برای شخصیت‌های مهم که خلق حماسه می‌کنند نشان شجاعت داده می‌شود و امروز نشان شجاعت علی لندی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی به خانواده این  شهید دانش آموز اعطا شد.
اردشیر دهقان بیان کرد: این دانش آموز با شجاعت خود اسوه و الگوی جامعه تعلیم و تربیت و نوجوانان کشور شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه برای دیدار با خانواده شهید علی لندی و نشست با مدیران استانی وارد خوزستان شد.

علی لندی دانش آموز ۱۵ ساله ایذه ای چند روز گذشته برای نجات ۲ نفر در یک حادثه آتش سوزی جان خود را از دست داد.

منبع: ایرنا