عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از استقرار و راه اندازی ۱۰۰ پایگاه تست فوری کرونا در شلمچه خبر داد. به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده روز سه‌شنبه در پایانه شلمچه بیان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت […]

عصر خوزستان:

استقرار ۱۰۰ پایگاه تست فوری کرونا در شلمچه

آبادان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از استقرار و راه اندازی ۱۰۰ پایگاه تست فوری کرونا در شلمچه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده روز سه‌شنبه در پایانه شلمچه بیان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت زایران اربعین حسینی از صبح امروز با تلاش کارکنان مجموعه بهداشت و فوریت‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آبادان و مشارکت جمعیت هلال احمر ۱۰۰ جایگاه برای انجام آزمایش سریع کرونا (رپید تست) با فاصله اندکی از گیت ورودی شلمچه از سمت مرز عراق مستقر شدند. 

وی افزود: در این جایگاه‌ها از تمامی زایران پیش از ورود به پایانه مرزی آزمایش سریع کرونا گرفته می شود و در صورتی که جواب تست زایری مثبت شود از ورود آن به داخل کشور جلوگیری می شود؛ با تمهید بعمل آمده فرد با تست مثبت به طور سریع به محل قرنطینه پیش بینی شده در مرکز پشتیبان بهداشت و درمان شهید سردار سلیمانی که به این منظور احداث و راه اندازی شده ، هدایت و فرآیند درمان وی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مرکز تمامی امکانات پزشکی، درمانی و بهداشتی برای ارایه خدمات بستری به زایران مهیا شده است و در صورت نیاز، بیمار برای ادامه درمان های تخصصی، به بیمارستان های معین این دانشگاه در آبادان و خرمشهر اعزام خواهد شد.

سلمان زاده گفت: در این فرآیند غربالگری، تمامی اطلاعات افراد ثبت خواهد شد و در صورتی که جواب آزمایش فردی نیز مشکوک باشد به مرکز بهداشت شهرستان محل سکونت آن یا دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه اطلاع داده خواهد شد تا وی را از نظر سلامت رصد کنند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: ایرنا