عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر آبفا منطقه آبادان با بیان اینکه افزایش‌ شوری آب رودخانه بهمنشیر به بیش از ۹ هزار میکروموس برسانتیمتر باعث شوری آب آشامیدنی در آبادان و روستاهای منطقه شده است گفت: با توجه به افزایش میزان شوری برداشت آب از رودخانه بهمنشیر برای تامین آب شرب آبادان ممکن نیست. مصطفی مهرانفر سه‌شنبه […]

عصر خوزستان:

افزایش شوری شبکه آب آشامیدنی آبادان

آبادان – ایرنا – مدیر آبفا منطقه آبادان با بیان اینکه افزایش‌ شوری آب رودخانه بهمنشیر به بیش از ۹ هزار میکروموس برسانتیمتر باعث شوری آب آشامیدنی در آبادان و روستاهای منطقه شده است گفت: با توجه به افزایش میزان شوری برداشت آب از رودخانه بهمنشیر برای تامین آب شرب آبادان ممکن نیست.

مصطفی مهرانفر سه‌شنبه ، افزود: میزان آب اختصاصی طرح آبرسانی غدیر به شهرستان آبادان در طول شبانه روز ۸۰ هزار متر مکعب بود که با پیگیری‌ انجام شده این میزان به ۱۱۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.

وی افزود:بخش زیادی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان آبادان از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود ولی برای مدیریت آن مجبوریم برای ساعاتی آب را قطع کنیم.

مهرانفر با اشاره به مشکل آب آشامیدنی در برخی روستاها و شهر اروندکنار گفت: برای رفع مشکل شوری آب روستاهای دهستان‌ منیوحی، نصار و نوآباد اروندکنار ۱۱ کیلومتر لوله با مشارکت بنیاد برکت تامین شده است و از فردا عملیات احداث خط انتقال آب در این منطقه آغاز خواهد شد تا در روزهای آینده مشکل تامین آب آشامیدنی این روستاها برطرف شود.

مهرانفر در خصوص کنترل شوری آب در اروندکنار بیان کرد: آب شیرین کن اروندکنار در حال حاضر با ۴۰ درصد ظرفیت فعال است و به زودی ظرفیت تولید آب آن به ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

آب آشامیدنی آبادان از ترکیب آب غدیر و آب رودخانه بهمنشیر تامین می‌شود.

آبادان دارای ۸۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه احداث ۱۴۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این شهر ضروری است.

منبع: ایرنا