عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس تا پایان امسال در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود.  به گزارش ایرنا علی قربانی روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از یک مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان تازه تاسیس کرخه بیان کرد: تا پایان […]

عصر خوزستان:

بهره‌برداری از یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس تا پایان امسال در خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس تا پایان امسال در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود.

 به گزارش ایرنا علی قربانی روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از یک مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان تازه تاسیس کرخه بیان کرد: تا پایان مهر امسال ۷۵۰ کلاس درس و تا پایان امسال یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

وی گفت: تکمیل پروژه های مدرسه سازی کار سختی است اما در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم تا بهسازی و تعمیر مدارس در مدت زمان کمتری انجام شود.

قربانی افزود: خیران مدرسه ساز خوزستان با کمک ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در صدر مشارکت خیران کشور هستند و دولت تلاش دارد تا کمک کند پروژه های آموزشی سریعتر کامل شود.

وی  بیان کرد: امروز با مشارکت بانک ایران زمین یک مدرسه ۶ کلاسه با مساحت هزارو ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال در شهر دارخوین شهرستان شادگان و یک مدرسه ۲ کلاسه در روستای کاظم حیدر شهرستان کرخه با مساحت ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۱۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان نیز بیان کرد: بیش از ۲ دهه است که مجمع خیران مدرسه ساز استان در حال فعالیت است و این نهاد در استان توانسته در ردیف رتبه های برتر کشور قرار گیرد.

زیبا صالحپور افزود: پارسال از یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس ساخته شده در استان ۹۰۰ کلاس با کمک خیران ساخته شد و این مجمع موفق شد جایگاه ممتاز را در کشور کسب کند.

استان خوزستان در بحث مدرسه سازی و مشارکت خیران مدرسه ساز در صدر کشور قرار دارد.

در ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس در خوزستان ساخته شده است.

شهرستان کرخه در شمال خوزستان، با جدا شدن ۲ شهر و بیش از ۱۰۰ روستا از شهرستان شوش، به عنوان بیست و هشتمین شهرستان خوزستان معرفی شد.

منبع: ایرنا