عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به افزایش تامین انرژی برق در کلانشهر اهواز گفت: خط ورودی ۴۰۰ کیلو ولت پست پیروزان با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال وارد مدار شد. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق […]

عصر خوزستان:

ظرفیت انرژی برق در اهواز افزایش یافت

اهواز – ایرنا – مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به افزایش تامین انرژی برق در کلانشهر اهواز گفت: خط ورودی ۴۰۰ کیلو ولت پست پیروزان با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال وارد مدار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ روز سه شنبه با اعلام اتمام عملیات احداث ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلو ولت بقایی – میلاد در پست پیروزان افزود: این خط ۴۰۰ کیلوولت به طول ۲۶ کیلومتر برقدار شد.

وی افزود: بهره برداری از این پروژه باعث افزایش ظرفیت تامین انرژی در کلانشهر اهواز خواهد شد و توسعه و آبادانی منطقه را درخصوص تامین انرژی و تقویت زیرساخت های حوزه برق به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: همزمان با اجرای این پروژه، طرح احداث فیبرنوری بر روی خط مذکور به طول ۲۶ کیلومتر مدار با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دشت بزرگ با بیان اینکه عملیات احداث خط دومداره پیروزان به رینگ اهواز نیز قبلا با هزینه ۴۱۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده است، گفت: این اقدام در راستای وارد مدار کردن پست ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان انجام شده که نتیجه آن افزایش ظرفیت محسوس برق کلانشهر اهواز و تقویت شبکه فوق توزیع مرکز استان است.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده گام بزرگی برای توسعه زیرساخت های برق و تامین انرژی مورد نیاز بخش خانگی و صنعتی در کلانشهر اهواز انجام شده که تاثیر آن در شبکه برق تابستان سال آینده نمایان خواهد شد.

به گزارش ایرنا از مهرماه سال قبل تاکنون با احتساب این پروژه، ۵۶ کیلومتر فیبر نوری و ۱۹۱ کیلومتر مدار به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

منبع: ایرنا