عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس اداره تعاون روستایی شادگان گفت:۲ هزار و ۵۰۰ تن خرما از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از نخلداران شهرستان شادگان خریداری و در انبارها نگهداری شد. سید ماجد موسوی روز سه‌شنبه ، بیان کرد:سه مرکز آبشار، خزان و شاداب خرید محصول خرما از نخلداران شادگانی را با قیمت […]

عصر خوزستان:

۲ هزار و ۵۰۰ تن خرما از کشاورزان شادگانی خریداری شد

آبادان – ایرنا – رییس اداره تعاون روستایی شادگان گفت:۲ هزار و ۵۰۰ تن خرما از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از نخلداران شهرستان شادگان خریداری و در انبارها نگهداری شد.

سید ماجد موسوی روز سه‌شنبه ، بیان کرد:سه مرکز آبشار، خزان و شاداب خرید محصول خرما از نخلداران شادگانی را با قیمت مصوب و تضمینی بر عهده دارند.

وی افزود: تعاون روستایی شهرستان شادگان در صورت نیاز بیشتر، آمادگی افزایش مراکز خرید خرما تا پنج مرکز را دارد و با توجه به تولید مناسب خرما در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود به مراکز بیشتری برای نگهداری خرما نیاز باشد.

رییس اداره تعاون روستایی شادگان با بیان اینکه خرید محصول خرما در این مراکز به صورت حمایتی و تضمینی انجام می‌شود، گفت: با توجه به کمبود انبار در شهرستان شادگان انتظار می‌رود بخش خصوصی انبارها را برای خرید خرمای تضمینی در اختیار کشاورزان قرار دهد ضمن اینکه برای مجوز خرید خرما در انبارهای روباز نیز اقدام شده است.

وی ادامه داد: با خرید تضمینی خرما در کنار نخلداران شهرستان شادگان خواهیم بود و نخلداران مطمئن باشند که محصول آنها روی زمین نخواهد ماند.

موسوی گفت: شهرستان شادگان دارای ۱۴ هزار هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نخل است که از این سطح ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بارور و ۲ هزار هکتار آن غیر بارور هستند.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید خرما از جمله استعمران، گنطار ، بریم، برحی، و اشگر است. 
 استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد. 

منبع: ایرنا