عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ۲۰ هزار زایر اربعین حسینی از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به کشور بازگشتند. سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: موج بازگشت زایران اربعین حسینی از عتبات عالیات عراق به سمت میهن اسلامی ایران […]

عصر خوزستان:

فرمانده ناجا:۲۰ هزار زایر اربعین از مرزهای زمینی به کشور بازگشتند

آبادان – ایرنا – فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ۲۰ هزار زایر اربعین حسینی از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به کشور بازگشتند.

سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: موج بازگشت زایران اربعین حسینی از عتبات عالیات عراق به سمت میهن اسلامی ایران از ۲ روز گذشته شروع شده و امروز جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مرز زمینی شلمچه در حال بازگشت هستند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا یکی ۲ روز آینده این موج بازگشت ادامه داشته باشد افزود: نیروی انتظامی تا زمانی که زایران به مرزها مراجعه کنند در مرز حضور دارد البته در چند روز اول ماموران گذرنامه و انتظامی نیز در ۲ شلمچه و مهران تقویت شده و تعداد بیشتری نیرو در این مناطق حضور دارند.

سردار اشتری ادامه داد: پس از کاهش ورود زایران از مرزهای زمینی تعداد ماموران انتظامی تا حدودی کاهش پیدا خواهند کرد ولی مرز به صورت شبانه روز برای بازگشت زایران آماده است.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای بازگشت زائران از مرزهای زمینی اعلام نشده گفت: زایرانی که از مرز مهران و یا هوایی به عراق عزیمت کردند از مرز شلمچه هم می توانند وارد کشور شوند.

فرمانده ناجا افزود:مرزهای شلمچه و مهران آماده برگشت زایران اربعین به وطن هستند و توصیه می‌شود برای بازگشت تعجیل نکنند.

وی گفت: وسایل نقلیه برای انتقال زایران از مرز تدارک دیده شده و آنها که با ماشین شخصی و از راه دور آمده اند هنگام برگشت استراحت کرده باشند و با خواب آلودگی رانندگی نکنند.

سردار اشتری بیان کرد: جا دارد از همه کسانی که برای آسایش زایران زحمت کشیدند به ویژه مرزبانان، یگان های ویژه ، راهور و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کنم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت:عراق هم اکنون مرزهای زمینی خود را بسته و امکان عبور زایران ایرانی به کشور عراق مهیا نیست. 

با پایان آیین اربعین حسینی در عراق روند بازگشت زایران به کشور از مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه در خوزستان شتاب گرفته است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: ایرنا