عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون از ظرفیت‌های مجلس برای تجهیز آتش‌نشانی اهواز، خبر داد و گفت: بسیاری از ساختمان‌ها غیر اصولی احداث شده و محلی برای خروج اضطراری ندارند لذا امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اهواز باید با توجه به وضعیت و موقعیت شهر و ساختمان‌های غیر ایمن، به‌روز […]

عصر خوزستان:

تجهیز آتش‌نشانی اهواز نیازمند حمایت مجلس است

اهواز – ایرنا – نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون از ظرفیت‌های مجلس برای تجهیز آتش‌نشانی اهواز، خبر داد و گفت: بسیاری از ساختمان‌ها غیر اصولی احداث شده و محلی برای خروج اضطراری ندارند لذا امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی اهواز باید با توجه به وضعیت و موقعیت شهر و ساختمان‌های غیر ایمن، به‌روز شود.

به گزارش ایرنا سیدکریم حسینی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از آتش‌نشانان اهواز اظهار داشت: تکریم آتش‌نشانان یکی از وظایف ما است و امید است بتوانیم در عملکرد خود پاسخگوی محبت‌ها و ایثارگری این قشر زحمتکش باشیم.

وی افزود: ایثار و عشق به جانفشانی در ایران اسلامی در سالهای گذشته در بین آتش نشانان مشاهده شده است تا جایی که این فرهنگ ایثار را یک نوجوان ۱۵ ساله بار دیگر به همه جهانیان نشان داد؛ شهید علی لندی  قطعاً الگوی بزرگی برای همه ما خواهد بود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: برای جانفشانی و خدمت و برای نجات مردم از مشکلات، به مرد میدان و عشق و ایثار نیاز داریم و بی‌شک این عشق، آتش را گلستان می کند.

حسینی گفت: بیشتر نمایندگان مجلس و نمایندگان مردم در شورای شهر باید به دنبال این باشند تا آتش‌نشانی با تمامی مولفه های لازم داشته باشیم.

وی یادآور شد: تامین تجهیزات و ابزار کامل برای مهار حریق در مواجهه با خطر برای این ایثارگران الزامی است؛ اگرچه یک روزی ایثار شهید لندی و ایثار آتش‌نشانان را می بینیم اما بی شک اسباب این ایثار را باید فراهم کنیم و همه ما باید تلاش کنیم که امکانات لازم را برای ورود به صحنه خطر تامین کنیم.

اجرای طرح تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری تا سه ماه آینده 

همچنین دیگر نماینده شهرستان های اهواز،باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای شهرداری‌ها هیچگاه سیاسی نبوده و همواره در سختی‌ها در کنار مردم بوده و با شرافت و صداقت کار می کنند.

مجتبی یوسفی افزود: ۱۹  آتش‌نشان از خوزستان در جریان بمباران پالایشگاه آبادان به شهادت رسیدند که بی شک پرسنل شریف شهرداری و مجموعه آتش‌نشانی اهواز نیز همین روحیه را داشته و با هدف ایثارگری خدمت می‌کنند. 

وی بیان کرد: مسئولان سیاسی از حوادث برای خود جایگاه به دست آوردند اما آتش‌نشانان با جان خود ایثار و از خود گذشتگی را در کارنامه این مجموعه به ثبت رساندند.

نماینده شهرستان های اهواز،باوی،حمیدیه و کارون گفت: سال ۱۳۹۸ سو مدیریت باعث شد، سیل بسیاری از مناطق اهواز را درگیر کند که این مجموعه آتش نشانی بودند که با ابتکار خود و قایق‌های آتش‌نشانی به کمک مردم رفته و امداد رسانی کردند.

وی اظهار داشت: در کنار سایر مجموعه ها و نمایندگان استان در موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری در مجلس اقدامات خوبی صورت گرفته که نتایج آن تا سه ماه آینده مشاهده خواهد شد و امید است با این اقدام بخشی از زحمات این قشر ایثارگر جبران شود. 

آیین تجلیل از پیشکسوتان آتش‌نشانی اهواز با حضور تعدادی از دانش‌آموزان آتش‌نشان افتخاری و خانواده های آتش‌نشان در اهواز برگزار شد.

منبع: ایرنا