عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- وزیر نیرو از روند اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس از توابع شهرستان دشت آزادگان با پیشرفت بالای ۸۰ درصد بازدید کرد. به گزارش ایرنا ” علی اکبر محرابیان” وزیر نیرو امروز شنبه در جریان سفر به خوزستان در سومین بازدید خود از پروژه های آبرسانی استان، از روند احداث […]

عصر خوزستان:

ایستگاه پمپاژ آب شهرستان دشت آزادگان مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت

اهواز- ایرنا- وزیر نیرو از روند اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس از توابع شهرستان دشت آزادگان با پیشرفت بالای ۸۰ درصد بازدید کرد.

به گزارش ایرنا ” علی اکبر محرابیان” وزیر نیرو امروز شنبه در جریان سفر به خوزستان در سومین بازدید خود از پروژه های آبرسانی استان، از روند احداث ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس در شهرستان دشت آزادگان بازدید کرد.

این ایستگاه پمپاژ، با تکمیل خط انتقال آب از ایستگاه w۲ شهرستان اندیمشک از رودخانه دز آب دریافت می کند و در نهایت به شهرستان های اهواز، آبادان و خرمشهر آب را منتقل می کند.

بر اساس این گزارش با تکمیل خط انتقال آب از ایستگاه w۲ تا ایستگاه ام الدبس امکان انتقال آب به سه شهرستان مورد هدف امکان پذیر می شود.

خط انتقال آب از ایستگاه ام الدبس به سه شهرستان اهواز، آبادان و خرمشهر تکمیل شده و با انتقال آب رودخانه دز کیفیت آب این سه شهرستان بهبود می یابد.

در حال حاضر آب از رودخانه کرخه وارد این ایستگاه شده و به اهواز منتقل می شود.

ایستگاه پمپاژ ام الدبس از زیر مجموعه های پروژه بزرگ طرح آبرسانی غدیر بوده و قطر خطوط انتقال آب این ایستگاه ۲ هزار و ۴۰۰ میلی متر است، پنج مخزن ذخیره آب در این ایستگاه پیش بینی شده که ۲ مخزن آن ساخته شده است.

بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده ، عملیات اجرایی این طرح طی هشت ماه آینده به پایان برسد.

وزیر نیرو امروز شنبه به منظور بررسی پروژه های آبرسانی و فاضلاب خوزستان به این استان سفر کرد. این دویمن سفر محرابیان از ابتدای آغاز فعالیت دولت سیزدهم  به خوزستان است.

منبع: ایرنا