عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- وزیر نیرو از روند احداث ایستگاه پمپاژ آب موسوم به ” w۲ ” خوزستان، شبکه آبیاری دز و خطوط انتقال آب از این ایستگاه تا ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس بازدید کرد. به گزارش ایرنا، “علی اکبر محرابیان ”  که امروز شنبه وارد استان خوزستان شده است بعد از بازدید از ایستگاه […]

عصر خوزستان:

بازدید وزیر نیرو از روند احداث ایستگاه پمپاژ آب در شوش

اهواز- ایرنا- وزیر نیرو از روند احداث ایستگاه پمپاژ آب موسوم به ” w۲ ” خوزستان، شبکه آبیاری دز و خطوط انتقال آب از این ایستگاه تا ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، “علی اکبر محرابیان ”  که امروز شنبه وارد استان خوزستان شده است بعد از بازدید از ایستگاه پمپاژ چمران در اهواز ، از نزدیک در جریان روند احداث ایستگاه پمپاژ w۲ در شوش قرار گرفت.

بر اساس این گزارش مسیر انتقال آب از ایستگاه پمپاژ شوش تا ایستگاه ام الدبس ۷۰ کیلومتر است که از این مسیر ۳۳ کیلومتر ابتدایی خط هنوز احداث نشده است.

قطر خطوط لوله این خط انتقال آب ۲ هزار و ۴۰۰ میلی متر با ظرفیت ۱۰ مترمکعب در ثانیه است. در این پروژه آب از رودخانه دز در ایستگاه w۲ پمپاژ شده و به ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس از توابع شهرستان دشت آزادگان منتقل می شود و در نهایت آب به شهرستان های اهواز، آبادان و خرمشهر منتقل می شود.
در حال حاضر این طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۱۸.۵ درصد بوده و بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده  طی هشت ماه این طرح به بهره برداری برسد.
وزیر نیرو امروز شنبه برای بازدید از طرح های آبرسانی و فاضلاب در دست اجرا در خوزستان وارد این استان شد.

منبع: ایرنا