عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- وزیر نیرو گفت: با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. به گزارش ایرنا علی اکبر محرابیان شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس دشت آزادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این سفر برای بررسی مسائل آب و […]

عصر خوزستان:

پایداری آب آشامیدنی در خوزستان با تکمیل پروژه غدیر ممکن است

اهواز- ایرنا- وزیر نیرو گفت: با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت.

به گزارش ایرنا علی اکبر محرابیان شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ آب ام الدبس دشت آزادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این سفر برای بررسی مسائل آب و فاضلاب خوزستان و بررسی روند  اجرایی طرح آبرسانی غدیر انجام شد .
وی گفت: در سفر یک ماه گذشته رئیس جمهوری به خوزستان طرح های آبرسانی و فاضلاب بررسی شد و امروز مهم‌ترین علت سفر من بررسی اجرای این طرح ها بوده است.
محرابیان اظهار داشت: سرعت پروژه طرح غدیر خوب است اما به نقطه مطلوب نرسیده به همین منظور باید سرعت پروژه افزایش یابد.
وزیر نیرو ادامه داد: شروع روند اجرای طرح غدیر خوب بوده اما نیاز به سرعت بیشتری دارد، با تکمیل این پروژه دیگر شاهد بحران و تنش آیی در خوزستان نخواهیم بود.
وی  با اشاره به اینکه مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است اظهار داشت: با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.
محرابیان اظهار داشت: در سفر قبلی به خوزستان مقرر شد میزان انتقال آب از طح غدیر از ۱۰ مترمکعب در ثانیه با احداث ایستگاه پمپاژ جدید و افزایش قدرت پمپ های ایستگاه  به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این افزایش حجم از رودخانه دز برداشت می شود اظهار داشت:برای بهبود کیفیت آب در طرح آبرسانی غدیر ، حجم آبی که افزایش خواهد یافت از رودخانه دز برداشت می شود.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به بحث انتقال آب از خوزستان افزود: در خصوص انتقال آب باید از سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر شد و این وزارتخانه طرح های مصوب را پیگیری می‌کند.

وزیر نیرو امروز شنبه برای بررسی وضعیت روند پروژه های آبرسانی و فاضلاب خوزستان به این استان سفر کرد.

وزیر نیرو امروز از ایستگاه های پمپاژ آب چمران اهواز، w۲ شوش و ام الدبس دشت آزادگان بازدید کرد.

منبع: ایرنا