عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با اشاره به واکسینه شدن ۳۰ درصد از فرهنگیان این شهرستان گفت: انتظار می‌رود جامعه فرهنگی شادگان ضمن تشویق دیگران به تزریق واکسن خود نیز در این زمینه پیشقدم شوند. نورالله طاهری شنبه ، اظهار داشت: ۷۰ درصد از جمعیت فرهنگیان شهرستان شادگان مانند […]

عصر خوزستان:

۳۰ درصد فرهنگیان شادگان واکسینه شدند

آبادان – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با اشاره به واکسینه شدن ۳۰ درصد از فرهنگیان این شهرستان گفت: انتظار می‌رود جامعه فرهنگی شادگان ضمن تشویق دیگران به تزریق واکسن خود نیز در این زمینه پیشقدم شوند.

نورالله طاهری شنبه ، اظهار داشت: ۷۰ درصد از جمعیت فرهنگیان شهرستان شادگان مانند برخی سایر شهروندان این شهرستان به دلایل شخصی تمایلی به دریافت واکسن ندارند.

وی جمعیت فرهنگی شهرستان شادگان را سه هزار نفر عنوان کرد و افزود: متاسفانه از این تعداد تنها ۳۰ درصد برای واکسینه اقدام کردند و انتظار می‌رود این قشر فرهنگی بعنوان الگو برای واکسینه شدن پیش قدم شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با بیان اینکه براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی افراد با ارائه کارت واکسیناسیون دٌز اول در هر مرکز واکسیناسیون دیگر می‌توانند دٌز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند، گفت: با این حال مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش شادگان برای تزریق دٌز دوم واکسن فرهنگیان آماده است.

طاهری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده بیش از ۷۰ درصد فرهنگیان شادگان واکسینه شوند تا سال تحصیلی جدید در صورت حضوری شدن با اطمینان بیشتری آغاز گردد.

وی با انتقاد از شهروندان شادگانی در خصوص استقبال نکردن از واکسن کرونا گفت: با وجود اینکه در ماه‌های گذشته از نظر تامین واکسن نگرانی وجود داشت، اما امروز خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در این خصوص ندارد.

طاهری گفت: تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹، تزریق واکسن است و باید درصد زیادی از جمعیت واکسینه شود تا ایمنی جمعی به وجود آید .این درصد اکنون با توجه به جهش ویروس ۸۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

منبع: ایرنا