عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اطلس آموزشی برای تحصیل و آموزش دانش آموزان این استان در شرایط کرونایی تهیه شده است گفت: چهار مسیر آموزش در قالب این اطلس تعریف شده است. به گزارش ایرنا کوروش مودت یکشنبه در آیین نواختن زنگ عاطفه ها در دبیرستان دخترانه بنت الهدی […]

عصر خوزستان:

تهیه اطلس آموزشی برای تحصیل دانش آموزان خوزستانی در شرایط کرونا

اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اطلس آموزشی برای تحصیل و آموزش دانش آموزان این استان در شرایط کرونایی تهیه شده است گفت: چهار مسیر آموزش در قالب این اطلس تعریف شده است.

به گزارش ایرنا کوروش مودت یکشنبه در آیین نواختن زنگ عاطفه ها در دبیرستان دخترانه بنت الهدی اهواز بیان کرد:  در اطلس آموزشی برای تحصیل و آموزش دانش آموزان چهار مسیر فراگیری و آموزش شامل آموزش از طریق صدا و سیما، فضای مجازی، شبکه شاد و حضور نوبتی و تدریجی در مدارس تعریف شده است و اولیا و دانش آموزان باید با این اطلس آموزشی آشنا شوند.

وی گفت: تا هفته آینده فرصت داریم به وزارت آموزش و پرورش  اعلام کنیم نوع آموزش به دانش آموزان در استان خوزستان چگونه است ، این تجربه جدیدی است و امید داریم شرایط مساعدتر شود و از آبان ماه مدارس به تدریج حضوری شوند.

مودت با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان جایگاه سوم کشور را از نظر کارکنان و جمعیت دانش آموزی دارد اظهار داشت: با تامین هزینه تحصیل دانش آموزان از سوی نهادهای حمایتی و مدنی تلاش می شود تا هیچ دانش آموزی در این استان از تحصیل بازنماند. دانش آموزان به دلیل نداشتن امکاناتی چون لوازم التحریر و یا وسایل الکترونیکی نباید از تحصیل عقب بمانند. دستگاه های حمایتی چون سپاه و سمن ها کمک های خوبی به دانش آموزان نیازمند داشته اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به برگزاری جشن شور عاطفه ها با همکاری مردم، اولیا و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: جشن نیکوکاری همه ساله برای کمک به دانش آموزان نیازمند با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم برای حمایت از دانش آموزانی که توان کافی برای ادامه تحصیل ندارند جمع آوری می شود.

وی در ادامه با تشریح روند واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان اظهار داشت: برای افزایش روند واکسیناسیون دانش آموزان با بهداشت و درمان هماهنگ هستیم تا شرایط برای حضوری شدن مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: آموزش و پرورش در شرایط کرونایی فعالیت دارد و قطعا این شرایط پیامدهای زیادی را برای دانش آموزان داشته است، غیر حضوری بودن مدارس در کاهش میانگین رشد تحصیلی و افزایش آمار بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در استان خوزستان و کشور تاثیر داشته است.

وی گفت:کارشناسان و اولیا به این نتیجه رسیده اند که باید به تدریج مدارس بازگشایی شوند و باید شرایط را برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز در این آیین گفت: جشن عاطفه ها که از ۲۰ شهریورماه با مشارکت مردم و دستگاه های حمایتی آغاز شد امروز ۱۱ مهر ماه به پایان رسید.

جمال شیبه اظهار داشت: در سال گذشته با کمک مردم خوزستان ۹۰ میلیارد ریال در جشن عاطفه ها جمع آوری شد و امسال جمع آوری ۱۸۰ میلیارد ریال کمک های مردمی در قالب جشن عاطفه ها هدف گذاری شده است.

وی گفت: از آنجا که کلاس ها به صورت مجازی است اولویت کمک به دانش آموزان نیازمند برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند است.

شیبه با بیان اینکه پارسال هشت هزار دستگاه تبلت برای دانش آموزان نیازمند در استان خوزستان تهیه شد افزود: امسال در نظر داریم این میزان به ۲ برابر افزایش یابد.

جمیعت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان به دلیل محدودیت های کرونایی جمعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان تا ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا