عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: کارمندان ادارات این شهرستان فقط با ارایه کارت واکسیناسیون می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند و اگر کارمندی در محل کار خود بدون داشتن این کارت حاضر شود با مدیر وی اداره برخورد می‌شود. به گزارش ایرنا امید صبری‌پور روز یکشنبه در نشست ستاد […]

عصر خوزستان:

کارمندان اداره‌های شادگان باید دارای کارت واکسن کرونا باشند

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: کارمندان ادارات این شهرستان فقط با ارایه کارت واکسیناسیون می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند و اگر کارمندی در محل کار خود بدون داشتن این کارت حاضر شود با مدیر وی اداره برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا امید صبری‌پور روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شادگان با دعوت از مردم برای تزریق واکسن کرونا بیان کرد: کارمندان اداره‌های شادگان موظف به تزریق واکسن ضد کرونا هستند و در این راستا مدیران با جدیت پیگیر واکسیناسیون کارکنان باشند.

وی افزود: ارایه خدمات به مراجعان اداره‌های شادگان نیز تنها با ارایه کارت واکسیناسیون یا گواهی پزشکی است و هیچ‌گونه خدماتی بدون ارایه یکی از این ۲ مدرک، ارایه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شادگان در خوزستان کمترین آمار واکسیناسیون را دارد گفت: بنابر مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در استان، به زودی حمل و نقل عمومی تنها با ارایه کارات واکسیناسیون صورت خواهد گرفت.

صبری پور ادامه داد: با افرادی که در فضای مجازی و حقیقی اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع و واکسن هراسی می‌کنند برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه واکسن هراسی در این شهرستان رواج یافته که باید دلیل این امر بررسی و رفع شود؛ واکسیناسیون تنها راه ایمن شدن برابر کروناست و مردم باید از آن استقبال شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا الزامی هستند و اجرا نکردن آن تخلف از قانون است، گفت:بخشداران و دهیاران در روستاهای زیرپوشش خود اطلاع رسانی کامل انجام دهند و مردم را به تزریق واکسن کرونا تشویق کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه نباید هیچگونه سهل انگاری در واکسیناسیون صورت گیرد ادامه داد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهرستان باید به صورت کامل رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان نیز در این نشست گفت: استقبال شهروندان شادگانی از واکسن به ویژه در قشر فرهنگی و کارمندی مطلوب نیست.

نوراله طاهری با ابراز نگرانی از استقبال نامطلوب مردم ساکن مناطق شهری و روستایی برای دریافت واکسن بیان کرد: با توجه به استقبال کم مردم ، اجرای واکسیناسیون خانه به خانه را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: از مردم شادگان خواهشمندیم با ماموران واکسیناسیون کرونا در منازل که از اداره‌های بهداشت، هلال احمر و سپاه هستند، همکاری کنند تا با رسیدن به آمار بالای ۷۰ درصد واکسیناسیون جمعیت در شهرستان شاهد افول این بیماری باشیم.

وی بیان کرد: درصد دریافت واکسن کرونا در سالمندان شهرستان شادگان مطلوب نیست و انتظار می‌رود استقبال بیشتری صورت گیرد. افراد سالمند به ویژه آنها که بیماری زمینه‌ای دارند باید با واکسیناسیون خود را مقابل کرونا ایمن کنند.

شهرستان شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب خوزستان و زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد.

منبع: ایرنا