عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان به مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا اعزام شد. علی پهلوان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص امدادهوایی این جمعیت به منطقه زلزله زده شهرستان اندیکا اظهار داشت: یک فروند […]

عصر خوزستان:

اعزام تیم امداد هوایی به منطقه زلزله زده شهرستان اندیکا

اهواز – ایرنا – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان به مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا اعزام شد.

علی پهلوان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص امدادهوایی این جمعیت به منطقه زلزله زده شهرستان اندیکا اظهار داشت: یک فروند بالگرد امدادی به همراه تیم پشتیبانی از عملیات امداد و نجات این جمعیت به روستاهای تحت تأثیر از زلزله در شهرستان اندیکا اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اینکه ارزیابی هوایی منطقه نیز در حال انجام است افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و ضرورت ارزیابی هوایی ، تیم امداد هوایی جمعیت هلال به این منطقه اعزام شده است تا در صورت نیاز امدادرسانی هوایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این زمین لرزه در پشت کوه تاراز به وقوع پیوسته است گفت:در شعاع ۱۵ کیلومتری کانون زلزله ۷۲ روستا وجود دارد که به دلیل بافت عشایری و تراکم بالا میزان خسارت ناشی از زلزله کم بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی: ۵.۷ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۰۶:۰۹ صبح دوشنبه در منطقه چلگرد استان چهار محال وبختیاری و قلعه خواجه شهرستان اندیکا در خوزستان رخ داد.

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان این زمین لرزه تاکنون سه نفر مصدوم داشته است. همچنین ۲۱ روستای شهرستان اندیکا از زمین لرزه صبح امروز متاثر شدند.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا