عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:عملیات تفحص پیکرهای شهدای هشت سال دفاع مقدس در هشت محور عملیاتی و یک محور در عمق خاک عراق مربوط به شهدای اردوگاه‌های اسرا در حال انجام است. به گزارش ایرنا سردار سیدمحمد باقرزاده چهارشنبه در حاشیه ورود پیکرهای […]

عصر خوزستان:

سردار باقرزاده:تفحص پیکرهای شهدا در ۹ منطقه عراق ادامه دارد

آبادان – ایرنا – فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:عملیات تفحص پیکرهای شهدای هشت سال دفاع مقدس در هشت محور عملیاتی و یک محور در عمق خاک عراق مربوط به شهدای اردوگاه‌های اسرا در حال انجام است.

به گزارش ایرنا سردار سیدمحمد باقرزاده چهارشنبه در حاشیه ورود پیکرهای پاک و مطهر ۲۰ شهید هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:عملیات تفحص پیکرهای شهدا در محورهای مختلف نتایج خوبی داشته ضمن اینکه همکاری‌ بسیار خوبی از جانب دوستان عراقی در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود:جستجوی پیکرهای مطهر شهدا در مناطق تعیین شده از سوی تیم‌های تفحص با هماهنگی وزارت دفاع عراق ادامه دارد.

سردار باقرزاده گفت:با وجود گرمای هوا و بیماری کرونا عملیات تفحص پیکرهای شهدا متوقف نشده است و تیم‌های تفحص در مناطق مختلف در حال کار هستند.

وی افزود:پیکرهای شهدای تازه تفحص شده از شلمچه به اهواز منتقل و سپس برای تشخیص هویت به تهران اعزام خواهند شد ضمن اینکه تلاش می شود برخی از شهدا که هویت آنها مشخص است پیکرهای آنها تا چند روز آینده و تا قبل از سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) تحویل خانواده های معظم آنها شود.

پیکرهای پاک و مطهر ۲۰ شهید هشت سال دفاع مقدس در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) روز چهارشنبه از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شدند.

به گزارش ایرنا ،در آیین تبادل پیکرهای شهدا در مرز شلمچه ، اجساد ۱۱ عراقی نیز تحویل مقامات این کشور شد.

مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتر خرمشهردر استان خوزستان و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منبع: ایرنا