عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: کارگروهی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون تشکیل می‌شود تا به این موضوع مهم به طور ویژه رسیدگی شود. به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در سرسرای استانداری خوزستان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: درنشست […]

عصر خوزستان:

کارگروهی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون تشکیل می‌شود

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: کارگروهی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون تشکیل می‌شود تا به این موضوع مهم به طور ویژه رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در سرسرای استانداری خوزستان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: درنشست این شورا مصوب شده تا کارگروهی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون در محدوده اهواز و یا سایر شهرهای اطراف این رودخانه تشکیل شود تا بتوان جلوی ورود فاضلاب که باعث کاهش کیفیت رودخانه کارون می شود را گرفت.

وی گفت: این کارگروه دستورکارها را به طور مشخص تعیین می‌کند و مقرر شد هفته آینده برای تشکیل این کارگروه و نحوه عملکرد آن تبادل نظر و تصمیم گیری شود تا سازماندهی خوبی در حفظ رودخانه کارون داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت حفظ رودخانه کارون افزود: این رودخانه مهد تمدن بخش بزرگی از کشور و خوزستان است و باید این مبنای شکل گیری تمدن را حفظ کنیم.

خلیلیان ادامه داد: این رودخانه ابعاد مختلفی در ایجاد اشتغال و توسعه بخش های صنعتی ، کشاورزی و گرشگری و تفریحی خوزستان دارد و در شادابی و روحیه مردم نیز تاثیر گذار است.

رودخانه کارون به عنوان یکی از بزرگترین و پرآب ترین رودخانه های کشور، آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز را تامین می کند.

 رودخانه، کارون به غیر از تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی در تولید برق مصرفی و فراهم سازی بسترهای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد مکان‌های تفریحی و گرشگری نقش دارد.

ورود فاضلاب به این رودخانه از سال های گذشته به عنوان معضلی در اهواز بیان کرده است که با فعال شدن تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ۱۱ ورودی فاضلاب به این رودخانه مسدود می شود.

منبع: ایرنا