عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مسوول ایمنی و بهداشت اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: آموزش برخی روستاییان منطقه اندیکا و توابع آن برای مقابله با زلزله، با اعزام رابط HSE (بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست) انجام شد. به گزارش ایرنا از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز عارف اصل شرهانی […]

عصر خوزستان:

آموزش اصول ایمنی به روستاییان زلزله زده اندیکا توسط اورژانس خوزستان

اهواز – ایرنا – مسوول ایمنی و بهداشت اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: آموزش برخی روستاییان منطقه اندیکا و توابع آن برای مقابله با زلزله، با اعزام رابط HSE (بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست) انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز عارف اصل شرهانی درخصوص مقابله روستاییان با پدیده زمین لرزه توصیه کرد: روستاییان ضمن حفظ خونسردی و تخلیه از منازل سنگی خود، در محل امن قرار گیرند و در مسیر سیلاب و صخره‌های آزاد نباشند.

وی افزود: روستاییان باید در پناهگاه های از قبل تعریف شده مانند زمین بازی، با فاصله از درخت و کابل فشار قوی و صخره ها قرار بگیرند؛ به کودکان خود در مواقع زمین لرزه اجازه دور شدن و ترک محل زندگی ندهند و نسبت به جمع آوری و محفوظ نگهداشتن آب و غذا و لباس گرم اقدام کنند.
طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) و در عمق هفت کیلومتری زمین، بامداد امروز شنبه، قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا را لرزاند.

این زمین لرزه علاوه بر قلعه خواجه در چند منطقه دیگر خوزستان از جمله اهواز، ایذه، باغملک، رامهرمز و مسجدسلیمان نیز احساس شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ۱۰ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر استان برای ارزیابی و شناسایی نقاط آسیب دیده و برآورد میزان خسارات وارده به منطقه زلزله زده قلعه خواجه، به شهرستان اندیکا اعزام شدند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد: در پی وقوع این زمین لرزه‌ هفت واحد مسکونی در قلعه خواجه اندیکا تخریب و یک نفر مصدوم شد.

منبع: ایرنا