عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: آبفا و شهرداری خرمشهر نقاط بحرانی ناشی از پس زدگی فاضلاب در این شهر را شناسایی و در اسرع وقت ترمیم و مشکلات آن را برطرف کنند. به گزارش ایرنا نادر عمیدزاده روز یکشنبه در نشست ستاد بحران در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر بیام […]

عصر خوزستان:

آبفا و شهرداری خرمشهر نقاط بحرانی این شهر راشناسایی و مشکل رابرطرف کند

آبادان – ایرنا – سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: آبفا و شهرداری خرمشهر نقاط بحرانی ناشی از پس زدگی فاضلاب در این شهر را شناسایی و در اسرع وقت ترمیم و مشکلات آن را برطرف کنند.

به گزارش ایرنا نادر عمیدزاده روز یکشنبه در نشست ستاد بحران در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر بیام کرد: کارشناسان عمرانی با همکاری شهرداری و اداره امور آبفای خرمشهر برای شناسایی نقاط بحرانی کار خود را آغاز کنند و در یک هفته گزارش لازم را به فرمانداری منعکس کنند.

وی افزود: قبل از فرارسیدن فصل بارندگی باید همه کانال‌ها و مسیرهای فاضلاب در سطح شهر لایروبی شوند تا در موقع بارندگی با مشکل روبه‌رو نشویم.

عمیدزاده با بیان اینکه ترک فعل دستگاه‌های اجرایی پذیرفته نیست و با متخلفان برخورد لازم انجام می‌شود، گفت: مردم از وضعیت پس‌زدگی فاضلاب خسته شده‌اند؛ با ۲۰ میلیمتر بارندگی بیشتر مناطق شهری خرمشهر به ویژه در بازار صفا، کوی معین، کوی طالقانی، کوی مولوی با گرفتگی فاضلاب روبه‌رو می‌شوند.

وی نسبت به گرفتگی فاضلاب بازار صفا هشدار داد و گفت: اگر امسال در هنگام بارندگی بازار صفا دچار آب گرفتگی شد مسوولان مربوطه مطمئن باشند با آنها برخورد قانونی خواهد شد. 

رییس اداره آبفای خرمشهر در این نشست با بیان اینکه سه گروه برای لایروبی کانال‌های فاضلاب مناطق بحرانی فعالیت دارند، گفت: هم اکنون لایروبی کانال‌های فاضلاب کوی عباره، کوی نیرو، کوی بهروز خرمشهر انجام شده و منطقه طالقانی، پیش‌ساخت و کوی معین در اولویت بعدی قرار دارند.

حسین عبیداوی تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب خرمشهر را از دیگر برنامه‌های آبفای این شهر بیان کرد و افزود:به منظور جلوگیری از پس‌زدگی و سرزیر شدن فاضلاب ایستگاه‌های پمپاژ به خصوص در مسیر مناطق بحرانی اورهال و به روزرسانی خواهند شد.

وی در ادامه به رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای غرب کارون اشاره کرد و گفت: عملیات بهسازی و تعمیر تاسیسات آبرسانی شهدای غرب کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شده که با این کار بخش بزرگی از مشکلات آبرسانی روستاهای غرب کارون حل می‌شود. 

معاون عمرانی شهردار خرمشهر نیز گفت: ۲۰ نقطه بحرانی پس زدگی فاضلاب در خرمشهر شناسایی شده که نیاز به لایروبی و لوله گذاری دارد و هم اینک در مناطقی همچون امیرکبیر و خلیج فارس لایروبی لوله‌های دفع آبهای سطحی در حال انجام است.

امید کوتیان افزود: به رغم اینکه شهرداری تمام تلاش خود را برای آسفالت خیابان‌ها به کار می‌برد شکستگی لوله‌های آب موجب تخریب مجدد آسفالت می‌شود که این امر به معضلی برای شهرداری خرمشهر تبدیل شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت مالی شهرداری خرمشهر نیاز است که در این خصوص دستگاه های مربوطه برای جلوگیری از این معضل همکاری لازم را داشته باشند.

شهردار مینوشهر نیز در این نشست گفت: ما در بحث دفع آبهای سطحی در مینوشهر به دلیل داشتن انهار بزرگ مشکل خاصی تاکنون نداشتیم اما این دلیل نمی‌شود که به دفع آبهای سطحی فکر نکنیم.

هاشم سیاحی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات طرح دفع آبهای سطحی به صورت مشارکت ۵۰ درصدی بین شهرداری‌ها و دولت انجام می‌شود شهرداری مینوشهر نیز آمادگی گرفتن مشاور طرح مطالعاتی را دارد.

منبع: ایرنا