عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌ نفتی در ۶ ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است. به گزارش ایرنا عادل دریس روز یکشنبه اظهار داشت: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن از این نوع کالا از […]

عصر خوزستان:

ترانزیت فرآورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی افزایش یافت

اهواز – ایرنا – مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌ نفتی در ۶ ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایرنا عادل دریس روز یکشنبه اظهار داشت: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن از این نوع کالا از مبدا بندر امام‌خمینی(ره) ترانزیت شده که بیش از ۳۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) با برخورداری از مزیت‌های بازرگانی و زیرساخت‌ لازم در زمینه‌ تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، زمینه‌ مساعدی برای فعالیت پایانه‌های نفتی بخش خصوصی فراهم کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تردد ۱۰۰ فروند کشتی حامل فرآورده‌ نفتی در بازه‌ زمانی ۶ ماهه نخست امسال گفت: افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و به دنبال آن افزایش قیمت نفت و مساعد شدن زمینه فعالیت‌های بازرگانی از مهمترین عوامل افزایش ترانزیت فرآورده های نفتی است.

وی افزود: همجواری مجتمع بندری امام خمینی(ره) با کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه بندری برخوردار از شبکه مواصلاتی گسترده جاده ای با مرزهای غربی کشور موجب شده این بندر مسیر ترانزیتی مساعدی برای انتقال فرآورده های نفتی به شمار آید.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است.این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا