عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرمانده سابق حفاظت سپاه و حفاظت سپاه انصارالمهدی (عج) مردم عرب‌ خوزستان را افتخار آفرینان دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: باید به مردم عرب خوزستان افتخار کنیم که فرزندانی نظیر سرلشکر علی هاشمی و هزاران شهید دیگر تقدیم نظام و انقلاب کردند. به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار علی […]

عصر خوزستان:

مردم عرب‌ خوزستان در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند

اهواز – ایرنا – فرمانده سابق حفاظت سپاه و حفاظت سپاه انصارالمهدی (عج) مردم عرب‌ خوزستان را افتخار آفرینان دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: باید به مردم عرب خوزستان افتخار کنیم که فرزندانی نظیر سرلشکر علی هاشمی و هزاران شهید دیگر تقدیم نظام و انقلاب کردند.

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار علی اصغر گرجی‌زاده شنبه شب در آیین بهره برداری از یادمان سرلشکر شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز اظهار داشت: این یادمان اگرچه به نام شهید سرلشکر علی هاشمی است اما به تمامی شهدای اهواز و استان خوزستان تعلق دارد.

فرمانده سابق حفاظت سپاه و حفاظت سپاه انصارالمهدی (عج) افزود: ما به تمامی اعراب خوزستان افتخار می‌کنیم چرا که سرلشکر هاشمی یکی از فرزندان آنها بود و هزاران شهید دیگر نیز از این مردم غیور گمنام ماندند و جان خود را برای حفظ این میهن اسلامی فدا کردند.

وی تصریح کرد: شهید طرفی یکی دیگر از شهدای این خطه و مردم شریف عرب خوزستان است وی اولین شهیدی بود که توسط نیروی رژیم بعث به آتش کشیده شد.

سرتیپ پاسدار گرجی زاده گفت:به همین جهت باید بگوییم مردم عرب خوزستان غیرت و مردانگی خود را از اسوه رسول الله(ص) گرفته و باید به خود افتخار کنند که علی هاشمی یکی از فرزندان آن ها بود.

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس افزود: سرلشکر علی هاشمی ۱۹ سال داشت که از فرماندهان شاخص جنگ بود و سرلشکر سلیمانی نیز یکی از فرماندهان گردان های تحت نظر وی بود.

فرمانده سابق حفاظت سپاه و حفاظت سپاه انصارالمهدی (عج) ادامه داد: این شهید والا مقام ۲۵ سال داشت که به عنوان فرمانده سپاه ششم ده‌ها گردان را مدیریت می کرد؛ شهد هاشمی سردار هور ۲۲ سال از ما دور بود و ۴۹ ساله بود که پیکر پاکش به میهن اسلامی ما بازگشت.

وی بیان کرد: به مدت ۱۷ سال هیچ حرفی در خصوص این شهید والامقام نداشتیم چرا که می‌گفتیم تا زمانی که صدام ملعون زنده است، نمی‌توانیم شهادت وی را تایید کنیم.

سرتیپ پاسدار گرجی زاده اظهار داشت: مردم خوزستانی‌ به دنبال این بودند تا از سرنوشت سرلشکر هاشمی خبری دریافت کنند.اگرچه در دوران اسارت فهمیدم که علی هاشمی شهید شده است اما باید برای تایید این خبر تا اندازه ای احتیاط می کردیم. خبر شهادت سرلشکر علی هاشمی پایانی برای تمامی شباهتی بود که برخی ها مطرح می کردند و این شهید والامقام به همه ما نشان داد که بی دلیل از وی به عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره های جنگ یاد نمی کردند. 

سرلشکر شهید هاشمی از چهره‌های توانا در سازماندهی و بسیج نیروهای مردمی 

همچنین فرمانده سپاه ولیعصر(عج)خوزستان در این آیین گفت: این آیین به یاد سرلشکر علی هاشمی یکی از اسطوره های مبارزه و مجاهدت در جبهه دفاع مقدس برگزار شد و بی شک همگان با نقش آفرینی این شهید والامقام در آن دوران آشنا هستند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور افزود: همچنین در کنار سرلشکر هاشمی جا دارد از امیر سپهبد صیاد شیرازی به عنوان یکی از دلاورمردان ارتش و نیروهای مسلح نیز یاد کنیم چرا که مجاهدت‌های این شهید گرانقدر در آن دوران نقش برجسته ای در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

وی بیان کرد: سرلشکر شهید علی هاشمی در مقاطع مختلف دفاع مقدس با شجاعت، دلیری و با تدبیر و برنامه در عملیات‌هایی به بن‌بست ختم می شد، هدایت و فرماندهی را بر عهده گرفته و حماسه آفرینی می کرد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: اکنون خرسندیم که برای مرور زندگی و مجاهدت‌های این سردار رشید یادمانی برای مشق رفتار ایشان افتتاح شد؛ سردار هاشمی به فرمایش مقام معظم رهبری، جوانی بود که در روزهای سخت به فرمان امام(ره) لبیک گفت.

وی بیان کرد: شهید علی هاشمی در سخت‌ترین جبهه خوزستان با دشمن مبارزه و فرماندهی میدان را بر عهده داشت و یکی از چهره‌های توانا در سازماندهی و بسیج نیروهای مردمی و محلی بود.

سرتیپ شاهوار پور گفت: سردار علی هاشمی در اهواز ،حمیدیه و دشت آزادگان جوانان غیور را بسیج و  سازماندهی کرد و برای توقف دشمن در کنار دیگر نیروها ایثارگری کرد. 

وی اظهار داشت: یکی از تلاش‌های مجاهد شهید سردار هاشمی بسیج نیروها و تربیت فرماندهان جوانی بود که نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: همواره از سردار هاشمی و مجاهدت‌ها و تلاش‌های ایشان برای تربیت و دوره‌های کارآمد و توانمند سازی جوانان نام می‌برند.

منبع: ایرنا