عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – اثر« شاید ۱۰۰۱ درنای کاغذی» ساخته فاطمه اعزاری برگزیده جشنواره «آرمان صلح » یونسکو شد. به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، جشنواره ملی آرمان صلح با عنوان«هنر برای صلح» به مناسبت روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) با همکاری کمیسیون ملی یونسکو- ایران، […]

عصر خوزستان:

اثر هنرمند آبادانی برگزیده جشنواره یونسکو شد

آبادان – ایرنا – اثر« شاید ۱۰۰۱ درنای کاغذی» ساخته فاطمه اعزاری برگزیده جشنواره «آرمان صلح » یونسکو شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، جشنواره ملی آرمان صلح با عنوان«هنر برای صلح» به مناسبت روز جهانی صلح (۲۱ سپتامبر) با همکاری کمیسیون ملی یونسکو- ایران، برای دومین سال در تهران برگزار شد.

هدف این جشنواره تحقق سبک زندگی صلح آمیز در کنار یکدیگر و سایر موجودات و نیز ترویج دنیای بدون مرز و جنگ با استفاده از قابلیت های طراحی ، ساخت و تولید آثار حجمی با هر جنس و قابلیتی است.

نمایش عروسک «شاید ۱۰۰۱ درنای کاغذی» با تکنیک پاپیه ماشه اوریگامی و کولاژ ساخته شده است.

به گفته سازنده این اثر ، فرشته صلح با درنایی در دست که نشانه صلح و برآوردن آرزوهاست با برگ هایی از زیتون بر روی زمین نشسته؛ روی زمینی که مسائلی همچون؛ بانوان افغان، کودکان سوری با رنگ و نژادهای دیگر و…دیده می شود.

فاطمه اعزاری سرپرست عروسک های غول پیکر، عروسک ساز و کارگردان برگزیده بخش میدانی جشنواره فتح خرمشهر؛ از جمله هنرمندان برجسته عرصه عروسک سازی و هنرهای نمایشی در منطقه آزاد اروند است که تاکنون توانسته موفقیت های بسیاری برای هنر منطقه، کسب کند.

منبع: ایرنا