عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با دستور وزیر نیرو حجم انتقال آب از طرح غدیر افزایش یافته است و با این اقدام میزان شوری شبکه آب آشامیدنی شهرستان شادگان از چهار هزار به ۲ هزار و ۴۵۰ میکرموس بر سانتیمتر کاهش یافته است. محمدرضا کرمی نژاد سه شنبه […]

عصر خوزستان:

میزان شوری شبکه آب آشامیدنی شادگان کاهش یافت

اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با دستور وزیر نیرو حجم انتقال آب از طرح غدیر افزایش یافته است و با این اقدام میزان شوری شبکه آب آشامیدنی شهرستان شادگان از چهار هزار به ۲ هزار و ۴۵۰ میکرموس بر سانتیمتر کاهش یافته است.

محمدرضا کرمی نژاد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مجموع ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب مصرف آب شادگان و روستاهای اطراف آن در شبانه روز است که حدود ۸۰ درصد آن از طرح آبرسانی غدیر و سد کرخه تامین می شود.
وی با بیان اینکه آب آشامیدنی شهرستان شادگان علاوه بر  طرح غدیر ،از رودخانه کارون نیز تامین می شود افزود: با افزایش برداشت آب در طرح غدیر شاهد بهبود کیفیت آب آشامیدنی در ۲۶ شهرستانی که از این طرح آبرسانی می شوند خواهیم بود.

کرمی نژاد با تکذیب شایعه مخلوط شدن آب شرب شادگان با فاضلاب گفت:۸۰ درصد آب شرب شادگان از طرح غدیر تامین می شود و آب آشامیدنی با سلامت و استاندارد به این شهرستان منتقل می شود.

در سفر اخیر وزیر نیرو به خوزستان به منظور افزایش کیفیت آب مناطقی که از طرح غدیر آبرسانی می شوند ، افزایش حجم آب در این طرح مورد موافقت قرار گرفت.

با اتصال طرح غدیر به ایستگاه پمپاژ اندیمشک در آینده ای نزدیک و استفاده از آب سد دز کیفیت آبرسانی در این طرح افزایش می یابد.

شهرستان شادگان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز واقع است.

منبع: ایرنا